سالانه چند نفر از بانک کشاورزی وام می‌گیرند؟

سالانه چند نفر از بانک کشاورزی وام می‌گیرند؟

جمعه, ژوئن 3, 2016 - 10:44 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عامل بانک کشاورزی با بیان این‌که سالانه یک میلیون و 650 هزار نفر از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت می‌کنند گفت: در 10 سال گذشته 80هزار طرح با تسهیلات بانک کشاورزی در ایران اجرایی شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، مرتضی شهید زاده در نشست مشترک با مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی مازندران با بیان اینکه کمک بانک‌ها به تولید یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است، افزود: بانک کشاورزی 95 درصد از منابع مالی خود را به حوزه کشاورزی اختصاص داده است.
مدیر عامل بانک کشاورزی ایران با اشاره به فعالیت 1098 شعبه بانک کشاورزی در ایران تصریح کرد: شعب این بانک در 700 شهر کشور مستقر است و پول سپرده های شهری را در رقابت سخت با بانک‌های تجاری جمع آوری می کند تا به تولید تزریق کند.
او خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی اولین بانکی است که طرح جامعه بانکداری الکترونیک را راه اندازی کرد و دارای دومین نرم افزار جهانی است و اکنون هر موضوعی که بانک مرکزی تصمیم بگیرد ابتدا بانک کشاورزی آن را اجرا می کند.
وی درباره رایزنی های صورت گرفته با روسیه برای صادرات تولیدات کشاورزی افزود: مقرر شد طبق درخواست روس ها دولت ایران شرکت مورد وثوق را با برندی معرفی کند تا در روسیه با تعرفه‌های ترجیهی پذیرفته شود و در حال حاضر شرکتی با کمک بانک توسعه صادرات و حمایت بانک کشاورزی تاسیس و راه‌اندازی شد تا در کنار بخش خصوصی به تسریع عملکرد بخش خصوصی بپردازد و این شرکت هیچ‌گاه به عنوان رقیب بخش خصوصی اقدامی نکرده است.
وی با بیان اینکه بانک کشاورزی اکنون با 50 کشور اروپایی آسیایی و افریقایی ارتباطات ارزی و سوئیفتی دارد، افزود: با چهار بانک هندی، چینی، ترکیه‌ای و... اقدامات تجاری انجام می گیرد.
به گفته مدیرعامل بانک کشاورزی، تا یکی دو ماه آینده کارگزاری بانک های روسی راه اندازی می شود تا مشکلات بانکی با تجار روسی حل و فصل شود.
وی عنوان کرد: احتمال دارد با شراکت با برخی از بانک ها و خرید درصدی از سهام بتوانیم در نزدیکی مرز شعبه ای راه اندازی کنیم تا به مبادلات تجاری سرعت بخشیم.
شهید زاده با بیان اینکه بانک کشاورزی در دو سال اخیر بیشترین منابع ریالی را از صندوق توسعه ملی جذب کرده است، بیان کرد: کاهش نرخ سود برای پروژه های استراتژیک جهاد کشاورزی و توسعه تولید ملی همچون پرورش ماهیان در قفس در اولویت قرار دارد.
او با بیان اینکه سقفی برای پرداخت تسهیلات برای مکانیزاسیون حوزه کشاورزی وجود ندارد، افزود: امسال پرداخت وام آسانتر شده است. البته وصول کننده وام نباید چک برگشتی داشته باشد.
مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه در بودجه سال 1395 بانک کشاورزی حدود 500 میلیون دلار باید از صندوق توسعه ملی دریافت کند، گفت: در این راستا 200 میلیون دلار برای طرح های دانش بنیان با اولویت بخش کشاورزی و صادرات تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بانک کشاورزی به دنبال سود نیست، بیان کرد: در سال گذشته 1600 میلیارد تومان در بخش کشاورزی سنتی و معیشتی و خسارت خشکسالی تسهیلات پرداخت شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.