ادغام توان رقابت پذیری بانک ها را افزایش می دهد

معاون سابق سازمان خصوصی سازی:

ادغام توان رقابت پذیری بانک ها را افزایش می دهد

پنج‌شنبه, ژوئن 9, 2016 - 11:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

به منظور انطباق ساختار مالی موسسات و شرکت های تعاونی با قوانین و مقررات بانک مرکزی؛ ادغام راهکاری عاقلانه و منطقی محسوب می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، اسماعیل غلامی – معاون سابق سازمان خصوصی سازی درباره ادغام بانک های داخلی به خبرنگار ما گفت: بانک مرکزی ادغام موسسات و تعاونی های اعتباری و تنها نه بانک ها را در دستور کار خود قرار داده که به نظر می رسد اقدام بسیار درست و عاقلانه ای است.
غلامی ادامه داد: تعاونی های اعتباری زیر نظر وزرات تعاون و رفاه اجتماعی بوده و تا به امروز از قوانین و مقررات بانک مرکزی تبعیت نمی کردند. بنابراین به منظور کنترل هر چه بیشتر بر این نهادها ادغام راهکار مناسبی به نظر می رسد.
وی تصریح کرد: به منظور انطباق ساختار مالی موسسات و شرکت های تعاونی با قوانین و مقررات بانک مرکزی؛ ادغام روشی عاقلانه و منطقی محسوب می شود.
معاون سابق سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که ادغام بانک های داخلی تا چه اندازه در افزایش توان رقابت پذیری بانک ها میسر خواهد بود؛ اظهار داشت: به طور قطع ادغام بانک ها و موسسات باعث می شود که آن ها به لحاظ تامین منابع مالی موفق تر عمل کرده و در صحنه رقابت های بین المللی شناخته تر شوند.
وی تاکید کرد: مادامی که بانک های داخلی در چارچوب مشخصی از قوانین و مقررات بانک مرکزی فعالیت کنند؛ در سطح بین المللی اعتبار بیشتری کسب می کنند و درنتیجه قدرت رقابت پذیری و چانه زنی آن ها افزایش پیدا می کند./ اخبار پولی مالی




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.