جلسه ویژه شورای پول و اعتبار با شوک کاهش سود بانکی

جلسه ویژه شورای پول و اعتبار با شوک کاهش سود بانکی

سه‌شنبه, ژوئن 14, 2016 - 12:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

در حالی قرار است امروز عصر جلسه شورای پول و اعتبار به طور ویژه برگزار شود که به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری و اقدام اخیر بانک‌ها برای کاهش سود بانکی موجب تشکیل این جلسه شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا،  گرچه ظاهرا قرار نبود  که شورای پول و اعتبار امروز –سه شنبه-جلسه‌ای داشته باشد، اما اعضا به‌طور ویژه تشکیل جلسه خواهند داد.

 این در حالی است که با توجه به تغییر اخیر نرخ سود در برخی از بانک‌ها بررسی این موضوع و احتمالا تصمیم گیری در مورد ابعاد آن و حتی تصویب نرخ‌های جدید می‌تواند محور اصلی جلسه امروز شورای پول و اعتبار باشد.

در روزهای گذشته بانک پاسارگار نرخ سود سپرده سالانه را از ۱۸ به ۱۶ درصد کاهش داده بود. این اقدام گرچه خلاف مصوبات شورای پول و اعتبار نیست  و بانک‌ها می‌توانند نسبت به کاهش تا سقف مصوب شورا اقدام کنند، ولی برخلاف روال قبلی یعنی توافق بانک‌ها و تصویب شورا انجام شده است.

به نظر می‌رسد اعضای شورا که ترکیبی از اعضای خارج از شبکه بانکی از جمله نمایندگان مجلس، نمایندگانی از اتاق بازرگانی و وزرای اقتصادی نیز در آنها وجود دارد، بحث‌های متفاوتی درباره این اقدام بانک‌ها و به ویژه تصمیم گیری در مورد تغییر نرخ سود تسهیلات خواهند داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.