بهره برداری موفقیت آمیز دومین صندوق زمین و ساختمان

بهره برداری موفقیت آمیز دومین صندوق زمین و ساختمان

 مديرعامل گروه سرمايه گذاري مسکن افتتاح به موقع پروژه نارون و هزينه بر اساس برآوردهاي صورت گرفته را دو شاخصه مهم اين مجتمع مسکوني عنوان کرد .

 

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد رضا اميني در مراسم رونمايي از پروژه مجتمع مسکوني 144 واحدي نارون که با حضور مديرعامل بانک مسکن، مديرعامل شرکت تامين سرمايه بانک مسکن و جمعي از مديران و مسئولان برگزار شد، ضمن خيرمقدم به مدير عامل بانک مسکن و ساير مديران مشارکت کننده در اجراي اين پروژه ساختماني گفت: وقتي در اين شرايط اقتصادي اقدامي‌با همکاري تيمي‌به ثمر رسيد مايه خرسندي است. وي با بيان اينکه براي اجراي پروژه صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان نارون جلسات هيأت مديره در يک روال مبتني بر مسئوليت پذيري برگزار شد، گفت: اين پروژه در زمان مورد پيش بيني و همچنين منطبق بر هزينه برآورد شده امروز به بهره برداري رسيد تا نرخ بازدهي پيش بيني شده تحقق يابد. مديرعامل گروه سرمايه گذاري بانک مسکن با تاکيد بر اينکه پروژه صندوق زمين و ساختمان نارون در زمان رکود تعريف شد که زمان مناسبي براي احداث پروژه بود، افزود: مشکلي که در بيشتر پروژه‌هاي ساختماني وجود دارد، انحراف در زمان اجرا و هزينه پيش بيني شده است که مي‌تواند بازدهي پروژه را کاهش دهد.

وي با بيان اينکه بانک مسکن در بزنگاه نياز تامين مالي، از بازار پول براي اجراي اين پروژه حمايت کرد، گفت: در فرايند اجراي اين پروژه هم افزايي خوبي بين بازار سرمايه، مالک، سازنده و بانک در قالب مثلث گروه سرمايه گذاري، شرکت تامين سرمايه و صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان شکل گرفت تا پروژه يک هفته زودتر از موعد مقرر به بهره برداري برسد تا ثابت کنيم صندوق‌هاي زمين و ساختمان مي‌توانند به توسعه صنعت و استفاده بيشتر از بازار سرمايه تاثير گذار باشد.

اميني با يادآوري اينکه 91 واحد از مجموع پروژه 144 واحدي صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان نارون به فروش رسيده است، نرخ بازدهي اين پروژه براي سرمايه گذاران را 17 درصد عنوان کرد و گفت: همچنين 26 درصد نرخ بازدهي پروژه بر اساس ارقام دفتري است که پيش بيني مي‌کنيم با فروش مابقي واحدها نرخ بازدهي پروزه به 18 درصد برسد. مديرعامل گروه سرمايه گذاري مسکن قيمت هر واحد اين صندوق در زمان پذيره نويسي را 1000 تومان عنوان کرد و گفت: اخرين نرخ هر يونيت صندوق به 1338 تومان رسيد که رشد 38 درصدي داشته است. وي با بيان اينکه تضمين کيفيت پروژه تا 5 سال بر عهده شرکت سرمايه گذاري مسکن خواهد بود ادامه داد: توسعه استفاده از ظرفيت صندوق‌هاي زمين و ساختمان و از محل سرمايه‌هاي عمومي‌از اهداف کلان گروه سرمايه گذاري مسکن براي ساير پروژه‌هاي ساختماني است که با توجه به تعاملات انجام شده و تجارب به دست آمده در صندوق نارون پيگيري مي‌شود




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.