ساخت مرکز ملی اطلاعات و داده فضایی کلید خورد

ساخت مرکز ملی اطلاعات و داده فضایی کلید خورد

سه‌شنبه, ژوئن 26, 2018 - 08:38 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیر پروژه مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی گفت: عملیات اجرایی این پروژه در کشور آغاز شده است و انتظار می رود تا پایان امسال به بهره برداری کامل برسد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سازمان فضایی ایران، علی ابوالقاسمی اظهار داشت: یکی از زیرساخت های مهم و زیربنایی مورد نیاز در زمینه ذخیره سازی، پردازش و به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات، «مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی» است که طرح تجهیز زیرساخت فیزیکی آن تعریف و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: سازمان فضایی ایران در راستای تکمیل زنجیره ارزش داده های فضایی و بر اساس ماموریت‌های تعریف شده، اقدام به توسعه و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای ذخیره سازی، پردازش و به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات فضایی و بخصوص سنجش از دور کرده است.

مدیر پروژه مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی با اشاره به ماموریت سازمان در زمینه تمرکز و یکپارچه ‌سازی داده‌های فضایی و ایجاد دسترسی آسان، سریع و پایدار به این داده ها برای کاربران، عنوان داشت: این مرکز به گونه‌ای طراحی شده ‌است که ظرفیت‌های لازم برای ارائه سرویس ‌های متنوع اعم از اشتراک گذاری داده و تولید محصولات متنوع سنجش از دور را خواهد داشت.

ابوالقاسمی خاطرنشان ساخت: این مرکز با بهره گیری از فناوری رایانش ابری و مدیریت کلان داده و از طریق پلتفرم دسترسی به داده و اطلاعات که روی بستر این مرکز ایجاد خواهد شد، امکان دسترسی، دانلود و پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای شتاب دهنده ها و کسب و کارهای نوپا فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران 27 بهمن ماه پارسال گفته بود، در برنامه راهبردی فضایی کشور تا افق 1404، سرفصلی برای توسعه اقتصاد بخش فضایی کشور پیش بینی شده که در حال نهایی سازی است.

به گفته «مرتضی براری»، موضوع های اصلی این برنامه شامل توسعه کسب و کارها، استارتاپ‌های مبتنی بر ارائه خدمات فضاپایه، تجاری سازی فناوری‌های بالادستی حوزه فضایی، توسعه صادرات فناوری، محصولات و خدمات، جذب حداکثری سرمایه بخش خصوصی و کسب سهم مناسب از اقتصاد فضایی بین المللی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.