پای شعب بانک‌های خارجی به خیابان‌های تهران بازشد

پای شعب بانک‌های خارجی به خیابان‌های تهران بازشد

شنبه, ژوئن 18, 2016 - 09:51 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

برای نخستین بار پس از توافق برجام، شعبه یک بانک خارجی در خیابان جلال آل احمد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبارپول، شعبه میلاد بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری که تاکنون در طبقه فوقانی ساختمان بانک اقتصادنوین در خیابان ستارخان قرار داشت، به‌زودی در تهران به مکان جدید منتقل می‌شود و به فعالان تجاری و اقتصادی در کشورهای ایران و عراق خدمات بانکی ارایه می‌کند.
این گزارش حاکی است، بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری (مصرف التعاون الاسلامی للاستثمار Islamic cooperation bank for investment) در سال ۲۰۰۷ میلادی با سرمایه گذاری بانک اقتصادنوین و بانک کشاورزی ایران و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عراق تاسیس شد.
بر اساس این گزارش، بانک تعاون اسلامی دارای ۹ شعبه در عراق است و با توجه به حجم مبادلات دو کشور ایران و عراق و فرصت های همکاری، خدمات خود را برای پاسخ به نیازهای بانکی مشتریان ایرانی و عراقی ساماندهی کرده است.
از جمله مزیت های اصلی این بانک می توان به ارائه خدمات نوین و تخصصی در حوزه صادراتی و پیمانکاری مشتریان ایرانی در کشور عراق ، ایجاد امکان صدور ضمانت نامه های مبتنی بر کانتر گارانتی توسط بانک های ایرانی به نفع بانک تعاون اسلامی در عراق اشاره کرد.
از دیگر فعالیت‌های این بانک نیز می توان به مواردی چون افتتاح حساب و ارائه خدمات بانکی در کشور عراق برای شرکت های ایرانی به ثبت رسیده در آن کشور و بهره مندی از شبکه شعب این بانک، امکان جابجایی منابع مالی شرکت های ایرانی به داخل کشور با بهره مندی از شبکه کارگزاری مطمئن، سریع و با نرخ های رقابتی، امکان دریافت تسهیلات توسط شرکای تجاری عراقی و شرکت های ایرانی در کشور عراق، امکان گشایش اعتبار اسنادی برای تسهیل تجارت بین تجار و صنعتگران ایرانی و عراقی و ارائه مشاوره های بانکی با هدف تسهیل فعالیت های بانکی در کشور عراق اشاره کرد.
گفتنی است ساختمان جدید شعبه میلاد بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری ، خیابان جلال آل احمد، بین شهرآرا و پاتریس لومومبا واقع شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.