تاخیر در نوسازی ناوگان هوایی با لغو قرارداد بوئینگ و ایرباس

تاخیر در نوسازی ناوگان هوایی با لغو قرارداد بوئینگ و ایرباس

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هر چند شرکت هواپیمایی هما با لغو قرارداد با بوئینگ و ایرباس متضرر شد اما این دو شرکت نیز مشتری خوش قولی را از دست داد که به مراتب ضرر آن بیشتر است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،مجید کیان پور در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به لغو قرارداد شرکت هواپیمایی هما با بوئینگ و ایرباس، گفت: هر چند لغو یک جانبه این قرارداد روند نوسازی ناوگان هوایی کشور ما را با تاخیر مواجه می کند اما دو شرکت بوئینگ و ایرباس نیز مشتری خوش قولی را از دست داده و از این نظر متضرر می شوند.

نماینده مردم دروود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از بد عهدی بوئینگ و ایرباس سازمان هواپیمایی و همچنین ایرلاین های خصوصی باید به دنبال شرکتی مطمئن برای خرید هواپیما باشند، افزود: خوشبختانه کشورهای بسیاری از جمله روسیه برای فروش هواپیما به ایران اعلام آمادگی کرده اند.

هدف آمریکا از وضع تحریم های ظالمانه توقف ایران از هر نوع پیشرفتی است

کیان پور با تاکید بر اینکه هدف آمریکا از وضع تحریم های ظالمانه توقف ایران از هر نوع پیشرفتی است، تصریح کرد: در شرایط فعلی استفاده از توان شرکت های هواپیماسازی مطمئن دنیا که زیر پرچم آمریکا نیستند می تواند روند نوسازی ناوگان هوایی ما را تسریع کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خوشبختانه پیش پرداختی که به برای خرید هواپیما پرداخت شده بود صرف خرید آی تی آر شده است، گفت: با توجه به اینکه پیش پرداخت از سوی بخش خصوصی تامین شده بودجه دولتی متضرر نشده است.

شکایت از بوئینگ و ایرباس به دادگاه های جهانی لازم است

وی ادامه داد: در راستای ضرری که متوجه شرکت هما در قرارداد با بوئینگ و ایرباس صورت گرفته باید شکایت به دادگاه جهانی انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: کمیسیون عمران مجلس نیز به قراردادهای منعقد برای خرید هواپیما ورود خواهد کرد البته علت عدم ورود به این موضوع تاکنون این بوده که طرف ایرانی بخش خصوصی بوده اما حال که مورد اشکال واقع شده باید بررسی شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.