سقوط ادامه‌دار نسبت توانگری بیمه ایران

سقوط ادامه‌دار نسبت توانگری بیمه ایران

بیمه مرکزی نسبت توانگری شرکت‌های بیمه در سال گذشته را منتشر کرد که براساس آن نسبت توانگری شرکت سهامی بیمه ایران از ۴۰ در سال ۹۵ به ۲۸ در سال ۹۶ کاهش یافته است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، براساس آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه، شرکت های بیمه باید صورت های مالی سالانه خود را پس از تصویب در مجمع عمومی، محاسبه و همراه با اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی برای بیمه مرکزی ارسال کنند.

شرکت های بیمه آسیا، البرز، پارسیان، ملت، سامان، نوین، پاسارگاد، کارآفرین، کوثر، آرمان، ما، سرمد، امید، ایران معین، آسماری، اتکایی ایرانیان و اتکایی امین در سطح توانگری یک اعلام شده اند.

همچنین شرکت های بیمه دانا، معلم، رازی، سینا، تعاون و دی در سطح توانگری مالی ۲ و شرکت های بیمه ایران و میهن در سطح توانگری مالی ۴ قرار گرفته است. براساس جداول اعلام شده هیچ شرکتی در سطح ۳ توانگری مالی برای سال ۹۶ قرار نداشته و شرکت بیمه حافظ با نسبت توانگری منفی ۲۷ در سطح ۵ اعلام شده است.

بیمه مرکزی توضیح داده که بیمه حافظ اقدامات لازم به منظور ثبت سرمایه تا سقف ۱۲۲ میلیارد ریال را انجام داده و همچنین درخواست دوباره افزایش سرمایه خود را به تازگی به نهاد ناظر ارسال کرده و این موضوع سطح توانگری این شرکت را ارتقاء خواهد داد.

در حالی که نسبت توانگری مالی بیمه ایران در سال ۱۳۹۱، ۹۷ بوده، این رقم برای سال جاری به ۲۸ کاهش پیدا کرده است. نسبت توانگری تنها شرکت بیمه دولتی کشور به ترتیب برای سال های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ ارقام ۱۱۹، ۸۲، ۵۱ و ۴۰ را نشان می دهد.

نسبت توانگری اعلام شده به خوبی نشان می دهد که بیمه ایران به عنوان شرکتی که حدود ۳۲ درصد بازار صنعت بیمه کشور را در اختیار دارد از سال ۱۳۹۲ سیری نزولی را طی کرده و از نسبت توانگری ۱۱۹ در سال ۹۲ به ۲۸ و سطح ۴ در حال حاضر رسیده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.