مذاکره برای جذب فاینانس‌ تجهیز شده از اروپا

مذاکره برای جذب فاینانس‌ تجهیز شده از اروپا

یک‌شنبه, اوت 12, 2018 - 12:56 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یک مقام مسئول وزارت امور اقتصادی و دارایی از تشکیل تیم‌های دو و چندجانبه برای رفع موانع جذب فاینانس‌های تجهیز شده با اروپا خبر داد و چشم انداز آن را مثبت ارزیابی کرد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،یک مقام مسئول وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه یکی از راه‌های جذب سرمایه‌های خارجی از طریق تجهیز و انعقاد قرارداد در قالب فاینانس است، اظهار داشت: طی چند سال اخیر تلاش‌ها و همکاری‌ وسیعی برای انعقاد قرارداد دریافت سرمایه خارجی (فاینانس) صورت گرفته و اکنون نیز با چندین بانک اروپایی تفاهم جذب این منابع در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در چندین ماه گذشته فاینانس‌هایی از کشورهای ایتالیا،‌اتریش،‌دانمارک و دیگر کشورها تجهیز شده و تفاهم‌نامه آن منعقد شده است. رقم این وام‌ها بیش از 7 میلیارد یورو بوده است تا بتوان پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار اقتصاد کشور پوشش داد

این مقام مسئول وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه به دلیل برخی محدودیت‌ها موانعی پیش روی جذب فاینانس‌ها قرار دارد، تصریح کرد: نگاه اروپا و کشورهای یاد شده نسبت به فاینانس‌های تدارک شده مثبت است، اما معتقدند باید موانع و مشکلات آن برطرف شود. در حال حاضر مذاکرات برای جذب این منابع در دستور کار است.

وی تاکید کرد: تیم‌های متشکل از ایران و اروپا در حال مذاکره برای پیدا کردن راهکارهای بانکی و مرتفع شدن موانع جذب این منابع هستند.

این مقام مسئول وزارت اقتصاد یادآور شد: پروژه‌های اولویت‌دار داخلی انتخاب شده و فرایندهای اجرایی آنها به منظور استفاده از فاینانس در جریان است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.