دو فوریت طرح تامین کالاهای اساسی تصویب شد

دو فوریت طرح تامین کالاهای اساسی تصویب شد

یک‌شنبه, سپتامبر 2, 2018 - 10:38 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن، دولت موظف به تامین و ساماندهی نیازهای اساسی خانوارها با قیمت مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نرخ ترجیحی ارز است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح تامین کالاهای اساسی را با 159 رای موافقت ، 34 رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع221 نماینده حاضر تصویب کردند.

در ماده واحده این طرح دو فوریتی که به امضای 61 نماینده رسیده، آمده است: دولت موظف است حداکثر ظرف مدت دوماه از تاریخ ابلاغ این قانون، شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها را با استفاده از تعاونی های مصرف کارگری، کارمندی و روستایی، فروشگاه های زنجیره ای، واحدهای صنفی منتخب و اتحادیه های مربوط، به گونه ای ساماندهی کند که نیازهای اساسی خانوارها با قیمت مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بر اساس نرخ ارز ترجیحی در اختیار آنها قرار گیرد،اولویت با تامین کالا از محل تولیدات داخلی است.

محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان به عنوان طراح این طرح دو فوریتی گفت: با توجه به این که به موجب سیاست ارزی جدید دولت، واردات کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی وبه قیمت ثابت معادل هر دلار چهار هزار و 200 تومان بوده، ضروری است دولت برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و حصول اطمینان از توزیع عادلانه کالاهای اساسی ،تمهیداتی اتخاذ کند.

وی ادامه داد: این طرح در بردارنده چهارچوب قانونی تمهیدات مورد نیاز برای دسترسی آسان و عادلانه خانوارها به کالاهای اساسی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.