اصلاح پرتفوی شرکت تا پايان سال

مدير عامل بيمه ميهن خبر داد:

اصلاح پرتفوی شرکت تا پايان سال

یک‌شنبه, سپتامبر 2, 2018 - 13:23 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدير عامل بيمه ميهن گفت :با توجه به فروش هيجاني شركت در سالهاي ٩٤تا ٩٦ و به خطر افتادن منافع و توانگري آن در نظر داريم با شيب ملايم فروش و توسعه آن و اصلاح سبد پرتفويي تا پايان سال سطح توانگري را افزايش دهيم.

به گزارش ديوان اقتصاد،مجيد بنويدي با اشاره به اين كه در حال حاضر از مرحله بحران عبور كرديم افزود: با پرداخت ٦٠ميليارد تومان از معوقات ثالث سعي كرديم با وصول مطالبات،فروش بيمه آزاد و دريافت از بيمه گران اتكايي نقدينگي را كنترل كنيم.
وي تصريح كرد:شرکت بیمه میهن دیگر مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت نيست.
مدیرعامل بیمه میهن با اشاره به عدم تکامل شبکه مدیران میانی، روسای شعب و نمایندگان شرکت، ادامه داد: مدیرانی را به بیمه مرکزی معرفی کرده ایم که طیف سنی آنان بین ۳۰ تا ۳۵ سال است و آنان برای حداقل ۲۰ سال دیگر می توانند در این سطح باقی بمانند ضمن اینکه در ریاست شعب و جذب نمایندگان هم تجدیدنظر کرده ایم.
با بیان افرایش سرمایه بیمه میهن از ۸۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان مدنظر بیمه مرکزی، اظهار داشت: با یک حرکت ملایم در پی افزایش سطح توانگری شرکت در پایان سال جاری از دو به یک هستیم.
بنویدی تاکید کرد: در پی فروش هیجان زده نیستیم و تلاش می کنیم تا با شیب ملایم، فروش شرکت را افزایش دهیم به نحوی که دوباره سطح توانگری مالی شرکت مشکل پیدا نکند.
وی زیان انباشته شرکت بیمه میهن را در شرایط کنونی، ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:علاوه بر ۳۰۰ نماینده ای که کد داده ایم بر حسب مجوز بیمه مرکزی می توانیم ۱۹۸ نماینده دیگر جذب کنیم.
بنویدی تعداد شعب بیمه میهن را ۴۲شعبه ذکر کرد که حدود۸۰درصد این شعب ملکی است.
وی اضافه کرد: از زمانی که وارد بیمه شده ام سعی کرده ام با وصول مطالبات، دریافت از بیمه گران خارجی و فروش دارایی های مازاد، جریان نقدینگی شرکت را تقویت کنیم.
او با اشاره به تغییرات در سودهای بانکی هم اظهار کرد: تغییر سود سپرده‌های بانکی اگر بالا برود، می‌تواند سود شرکت‌های بیمه را افزایش دهد و بیمه‌ها برای این این مسئله باید یک تصمیم‌گیری خاص اتخاذ کنند هر چند که احتمالا بیمه‌های عمر و پس‌انداز جذابیت کمتری پیدا خواهد کرد.
او همچنین با تاکید بر اینکه تنها موتور محرکه ما نیروی انسانی کارآمد است، ادامه داد: زمانی که یک شرکت می‌خواهد در بازار فعال شود، باید نیروی انسانی و مدیران میانی خوبی داشته باشد. رویکرد ما در این حوزه جوانگرایی بوده که خود یک نوع سرمایه گذاری برای آینده تلقی می‌شود. ضمن اینکه در شرایط فعلی جذب نمایندگی برای ما از نان شب هم واجب‌تر است.
بنویدی همچنین با بیان اینکه در سال جاری حجم سرمایه‌ها در بازار بیمه تا ۳۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود، اظهار کرد: واقعیت این است که تاثیر شرایط اقتصادی بر روی صنعت بیمه و مخصوصا بیمه‌های درمان و آتش‌سوزی تاثیر خوبی نخواهد بود و سرمایه‌گذاری بر روی این حوزه‌ها هم نمی‌تواند منافع آنچنانی داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.