جهش قیمت زمین اصلی‌ترین عامل گرانی بازار مسکن است

جهش قیمت زمین اصلی‌ترین عامل گرانی بازار مسکن است

دوشنبه, سپتامبر 3, 2018 - 12:57 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دبیر انجمن انبوه‌سازان گفت: افزایش 250 درصدی قیمت فولاد در یکسال گذشته بازار مسکن را تحت تأثیر خود قرار داده است.

فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 250 درصدی قیمت فولاد در یکسال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته قیمت هر کیلو فولاد در درب کارخانه هزار و 600 تومان بود، اما امسال به دلیل عدم نظارت از سوی مسئولان قیمت آن به 5 هزار تومان در هر کیلو  رسیده است.

وی با بیان اینکه مسکن یک کالای تولیدی زمان‌بر است، گفت: متأسفانه به دلیل نوسانات ایجاد شده در بازار اقتصادی کشور هزینه تولید افزایش یافته و همین موضوع بر روی بازار مسکن تأثیرگذار بوده است.

 بحران جدید در بازار مسکن

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور تصریح کرد: افزایش قیمت تمام شده تولید مسکن یک بحران جدیدی را در این بازار ایجاد کرده است و همین موضوع موجب شده که شرایط سختی برای تمام تولیدکنندگان و خریداران مسکن  ایجاد شود.

پورحاجت توضیح داد: متأسفانه شرایط اقتصادی کشور قدرت خرید مردم را کاهش داده به طوری که هم‌اکنون کمترین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 2 میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: کاهش قیمت دلار و یا مصالح ساختمانی نقش چندانی در وضعیت بازار مسکن ندارد بلکه افزایش چشمگیر قیمت زمین در چند سال گذشته اصلی‌ترین دلیل وضعیت کنونی  بازار مسکن است.

 سردرگمی مردم برای خرید و یا فروش مسکن

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان خرید مسکن در این بازار سردرگم هستند، گفت: وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای شده که خریدار و یا فروشنده هیچ اعتمادی به این بازار ندارند و حاضر به ریسک نیستند.

پورحاجت در پایان گفت: با ثبات در بازارهای موازی مسکن می‌توان امیدوار باشیم که بخش مسکن بهبود یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.