نظام بانکی و راه هایی برای مقابله با تحریم ها

نظام بانکی و راه هایی برای مقابله با تحریم ها

نظام بانکداری ایران به دنبال احتمال افزایش تحریم های ظالمانه آمریکا برعلیه کشور درصدد تدوین راهکارهایی برای کاهش آسیب های این موضوع است و برهمین اساس امسال نمایشگاه ایران تراکنش با شعار «تراکنش برعلیه تحریم» برگزار می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد از ایرنا، همزمان با احتمال افزایش تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه کشور از اواسط آبان ماه فعالان بانکداری الکترونیک به دنبال یافتن راهکارهایی برای کاهش آسیب های این تحریم ها هستند و بر همین اساس قرار است چهارمین دوره نمایشگاه ایران تراکنش با شعار تراکنش علیه تحریم ها برگزار شود.
در همین پیوند «محمدمراد بیات» مدیرعامل مرکز فابا (مرکز فرهنگ‌سازی و آموزش بانکداری الکترونیک) در جمع خبرنگاران گفت: شعار «تراکنش علیه تحریم ها» که برای چهارمین دوره این نمایشگاه انتخاب شده با توجه به موقعیت خطیر کشور در ماه‌های اخیر و با توجه به هدف نمایشگاه تراکنش ایران برای کاهش فشار بر کسب و کارها و ایجاد رونق و امید در صنعت بانکداری و پرداخت بوده است.
وی افزود: تلاش می شود تعامل و همدلی در صنعت بانکداری و پرداخت به نمایش درآید زیرا تراکنش در دل خود به معنای تعامل و در مقابل آن، تحریم به معنای تقابل است، نمایشگاه تراکنش ایران با انتخاب این شعار به دنبال ترویج تعامل و گفت‌وگو در بخش‌های مختلف، چه در داخل و چه در خارج از کشور است.
به گفته این فعال صنعت بانکداری الکترونیک، تحریم‌های یک جانبه آمریکا نه تنها دو صنعت کلیدی نفت و بانکداری ایران که عزت ملی ما را نشانه رفته است و حضور پر شور فعالان صنعت بانکداری و پرداخت در این رویداد می‌تواند نشان ‌دهنده عزم جدی و مسئولیت ‌پذیری آنها برای مدیریت خردمندانه در دوران تحریم‌ها باشد.
بیات ادامه داد: بدون شک کسب‌ و‌کارهای مسئولیت‌ پذیر ازاین فرصت برای نمایش پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها و نوآوری‌های خود استفاده خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: چهارمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران از 22 تا 24 آبان 97 در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو با موضوع اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال برگزار می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.