اجلاس سران آسه آن و تدابیر شدید امنیتی در سنگاپور

اجلاس سران آسه آن و تدابیر شدید امنیتی در سنگاپور

جمعه, نوامبر 9, 2018 - 08:45 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مقام های امنیتی سنگاپور اعلام کردند: برای 33 امین اجلاس سران اتحادیه جنوب شرق آسیا' آسه آن' که از فردا شنبه آغاز خواهد شد، تدابیر شدید امنیتی به کار گرفته اند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، پلیس سنگاپور با اعلام بیانیه ای اعلام کرد که علاوه بر تدابیر شدید امنیتی در ایام برگزاری این اجلاس کارشناسی و سران 11تا 15 نوامبر (19 تا 24 آبان)، پرواز هر نوع هواپیماهای بدون سرنشین نیز در ایام برگزاری این نشست منطقه ای و بین المللی ممنوع اعلام شده است.
نشست سران آسه آن از روز سه شنبه تا پنجشنبه هفته آتی برگزار خواهد شد.
علاوه برپلیس سنگاپور، سازمان هواپیمایی کشوری و اداره حمل ونقل زمینی این کشور تدابیر ویژه امنیتی را برای حفظ امنیت این اجلاس اعلام کرده اند.
طبق گزارش رسانه های سنگاپور همزمان با این اجلاس، نشست روسیه و آسه آن نیز برگزار خواهد شد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در آن شرکت می کند.
شرکت کنندگان در اجلاس سالانه سران آسه آن قرار است موضوعات مختلفی از جمله تقویت امنیت منطقه و جهان، توسعه همکاری ها علیه تروریسم، افزایش همکاری های اقتصادی و توسعه فناوری ها در منطقه جنوب شرق آسیا را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
طبق این گزارش پوتین قرار است در دیدار با سران آسه آن همکاری های اقتصادی با این بلوک اقتصادی را مورد پیگیری قرار دهد.
مالزی، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، برونئی، میانمار، کامبوج، لائوس، ویتنام وتایلند اعضای آسه آن را تشکیل می دهند که از سال 1967 تشکیل شده است.
علاوه براین در این اجلاس، آسه آن نشست های تخصصی با سران یا مقام های ارشد کشورهای چین، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برگزار خواهد کرد.
دراین اجلاس همچنین کشورهای عضو آسه آن پلاس که شرکای گفت وگویی این اتحادیه هستند، نشست های مشترکی با اعضای آسه آن برگزار می کنند.
آمریکا، استرالیا، چین، نیوزیلند، ژاپن ، کره جنوبی، هند و روسیه شرکای گفت وگویی آسه آن را تشکیل می دهند.
اجلاس کارشناسی آسه آن از روز 11 تا 13 نوامبر (19 تا 21 ابان) از فردا شروع خواهد شد.
سنگاپور که اکنون رئیس سالانه این اتحادیه است در اجلاس هفته آتی ریاست دوره ای این بلوک را به تایلند واگذار می کند.
آسه آن اکنون بزرگترین بلوک اقتصادی در منطقه جنوب شرق آسیا و پنجمین قدرت اقتصادی در جهان است اما طبق برنامه ریزی این اتحادیه قرار است این بلوک تا سال 2030 به چهارمین قدرت اقتصادی جهان با بیش از 650 میلیون نفر جمعیت تبدیل شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.