شکست سیاست های آمریکا با برگزاری نمایشگاه اکسپو2018

رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه ایران اکسپو مطرح کرد:

شکست سیاست های آمریکا با برگزاری نمایشگاه اکسپو2018

ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۸یک جهش و اوج شکست سیاست های ایالات متحده آمریکا است که با ابزار تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران در صدد تضعیف وضعیت اقتصادی کشور بر آمده ، ازسویی ما با تلاش‌های بسیاری موفق شده ایم تا سومین دوره از نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران را برگزار کنیم که این خود یک هنر و نماد پایداری و قدرت جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین المللی است.

به گزارش دیوان اقتصاد، در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخلی و ارتقاء سطح صادرات تولیدات و محصولات ایرانی نشست هم افزایی و تبیین سیاست های صادراتی با عنوان چالش ها و فرصت های صادرات محصولات و خدمات فناورانه با حضور مسئولان و کارشناسان این حوزه برگزار شد.
بنا به این گزارش این نشست که با هدف بررسی چالش های تولید صادرات محور،سیاست گذاری صادرات،حضور شرکت های واسط و توسعه صادرات و تعاملات بانکی و خدمات مالی برگزار شد کارشناسان و مدیران مرتبط با این موضوع به تبادل نظر و رفع چالش های موجود و در نهایت تبیین استراتژی های مناسب در حوزه ارتقای راندمان صادرات محصولات فناورانه پرداختند.
در ادامه برگزاری این نشست تخصصی مجید تکبیری رییس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه از طراحی ۳۰۰ نشست B2B برای تجار و بازرگانان داخلی و خارجی به جهت تسهیل در ارائه و فروش تکنولوژی ها و محصولات ایرانی خبر داد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جذب و حضور بیش از ۵۰ کشور از پنج قاره فعالیتی بسیار سخت و طاقت فرسا است گفت: این دوره نسبت به دوره قبل از رشد چشمگیری برخوردار است به طوری که در دومین دوره از برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو حدود ۴۸ کشور و ۵۷۳ تاجر و بازرگان در این رویداد حضور داشتند و امسال با ترکیب جدیدی که در وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاونت اقتصادی شکل گرفت و تلاش مسئولان مرتبط در این مسیر قرار گرفت باعث شد تا بتوانیم دوران پسابرجام را هدایت و ساختار اقتصادی کشور را تقویت کنیم.
رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خوشبختانه امسال در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ حضور ۶۰ کشور فعال در حوزه های مختلف را شاهد هستیم خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ها و دعوت هایی که صورت گرفته حاکی از این است که در این دوره ما شاهد حضور بیش از ۶۰۰ تاجر و بازرگان از بیش از ۵۰ کشور جهان هستیم که تاکنون ۵۴ کشور آمادگی نهایی خود را اعلام کردند و حدود ۵۴۰ نفر هیئت خارجی در نمایشگاه امسال حضور مستمر دارند.
تکبیری در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۳ نشست B2B برگزار شده افزود: در راستای طراحی نشست های (بی تو بی) نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران ۲۰۱۸ امسال بیش از ۱۰۰ قرارداد و تفاهم نامه تجاری را رصد شده که در سال گذشته رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه و انعقاد تفاهم نامه های همکاری صورت گرفته که در این دوره پیش بینی شده تا حدود ۳۰۰ نشست بی تو بی برگزار شود تا بتوانیم جذب سرمایه بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
وی بیان داشت: امیدواریم با طراحی‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بتوانیم رویداد تجاری خوبی را در روزهای برگزاری این نمایشگاه رقم بزنیم.
وی در خصوص هدف گذاری ها برای برگزاری نشست‌های B2B نمایشگاه امسال گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها و راههای جذب و فرایند تعاملات تجار و بازرگانان کشورهای حاضر در این نمایشگاه با بازرگانان ایرانی صورت گرفته ضمن آنکه برنامه ریزی شده تا عوامل تسهیل کننده از جمله مترجم و مشاورین حقوقی در بحث قراردادها در فضای نمایشگاه مستقر شوند تا زمینه ایجاد تعامل و تفاهم و در نهایت انعقاد قرارداد بین طرفین صورت گیرد.
تکبیری در پایان تاکید کرد: امیدواریم تا در فضای کنونی تحریم ها که علیه جمهوری اسلامی ایران از سویی کشورهای غرب به خصوص آمریکا وضع شده بتوانیم با برگزاری نمایشگاهی با این وسعت اتفاق تجاری خوبی را برای کشور رقم بزنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.