115هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مسکن مهر نیاز است

115هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مسکن مهر نیاز است

یک‌شنبه, دسامبر 30, 2018 - 14:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: طبق برآورد چندماه کارگروه مسکن در نهاد ریاست جمهوری، 115هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مسکن مهر نیاز است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل لز ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای مسکن استان قزوین به خبرنگاران گفت: این اعتبار برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی از قبیل مسجد، مدرسه، کلانتری، مراکز درمانی، محوطه سازی و ... در شهرک های مسکن مهر نیاز است.
وی افزود: برای اعلام اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مرحله ساخت واحدهای مسکن مهر با توجه به افزایش قیمت های مصالح و تجهیزات ساختمانی به برآورد دقیق تری نیاز داریم.
مهرآبادی گفت: در حال حاضر عملیات ساختمانی 265 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور به اتمام رسیده و به اجرای شبکه و نصب انشعابات نیاز دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر افزود: ظرفیت اسکان این واحدهای در حال تکمیل، بالغ بر هزار و یک میلیون نفر است و تحویل آنها افتخاری برای دولت تدبیر و امید خواهد بود.
مهرآبادی با اشاره به پیشرفت مسکن مهر در قزوین گفت: سهم مسکن مهر استان 50 هزار واحد بوده که در شهرهای بالای 25 هزار و زیر 25 هزار نفر جمعیت احداث شده اند.
معاون وزیر گفت: مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان به طور کامل پایان یافته و در شهرهای بالای 25 هزار نفر به جز تعاونی های خود مالکی و سه جانبه هزار و 16 واحد باقی مانده است.
این مسئول اضافه کرد: هم اکنون عمده واحدهای باقی مانده در مرحله نازک کاری و برخی در مرحله نصب تجهیزات هستند که به دلیل افزایش مصالح ساختمانی کار تکمیل آنها طول کشیده است.
وی گفت: با توجه به تاکید رییس جمهوری و مقام عالی وزارت طرح های مسکن مهر باید حداکثر تا شهریور 98 به اتمام برسند و اگر یک تعاونی نتواند در این فرصت به مسئولیت خود عمل کند باید پاسخگو باشد.
مهرآبادی اضافه کرد: برای حل سریعتر مشکلات مسکن مهر در استان با نظر شورای مسکن قزوین برای تشکیل یک کارگروه ویژه موافقت کردیم تا با بررسی کارشناسی مشکلات مسکن مهر برای حل آنها اقدام کنند.
مهرآبادی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 98 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، افزود: موارد بسیار خوبی از قبیل تامین منابع برای بانک های طرف قرارداد، تامین منابع مالی بانک مسکن، تامین قیر و ... در لایحه آمده است که در صورت تصویب کمک زیادی به طرح مسکن مهر خواهد کرد.
45 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین به متقاضیان واگذار شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.