راهکار‌های نوین برای توسعه بیمه‌های عمر

مدیرعامل شرکت بیمه سامان تشریح کرد؛

راهکار‌های نوین برای توسعه بیمه‌های عمر

یک‌شنبه, دسامبر 30, 2018 - 15:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به لزوم توسعه بیمه‌های زندگی در کشور، به دلایل عدم رشد این رشته به میزان مورد انتظار اشاره و خاطرنشان کرد: بایـد محصـولات جدیـد بیمه هـای زندگـی توسـط بخش هـای فنـی تولیـد شـود کـه قابلیـت فروش توسـط شـبکه بازاریابـی و اسـتفاده بـرای مشـتریان داشته باشد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، احمد رضا ضرابیه با بیان این که دانایـی در بخـش عرضـه و تقاضـا باید افزایش یابد، افزود: این موضوع مستلزم آموزش پایدارحرفه‌ای منطبق بر سـرفصل‌های اسـتاندارد است.
به گفته او، تولیـد محصـولات بیمـه زندگـی چابـک، منطبـق بـر ریسـک‌های موجود و قابل رقابت با سـایر محصولات جانشـین، الزامی است.
عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه افزود: در چنین شرایطی، معمولا افراد به جای افزایش کیفیت زندگی، به دنبال تثبیت قدرت خریدشـان هستند، پـس می‌توان ارائه محصـولات جدیـد بیمه‌ای متناسـب با شناسـایی نیاز‌های مشـتری و افزایش دانایی در بخش عرضـه و تقاضـا را از راهبرد‌های مهم این حوزه دانست.
ضرابیه به لزوم جداسازی واحد پالایش و تولید آمار از بخش آی سی تی و فاوای شرکت‌های بیمه اشاره و تاکید کرد: بهتر است مباحث مربوط به آموزش جدا از مسائل پژوهشی قرار گیرند. چرا که ممکن است بر اثر تقابل این دو موضوع، به هر یک از آن‌ها چنان که باید و شاید پرداخته نشود. ما نباید اجازه بدهیم این تجربه در صنعت بیمه هم رخ بدهد.
به گفته وی، باید با پالایش و تولیـد آمـار دقیق در مـورد بیمه هـای زندگی و به کارگیری افـراد فعـال در زمینـة محاسـبه ریسـک، بیمه نامه هـای جدیـد زندگی با نرخ هـای رقابتـی تولید و به بازار عرضه شود.
ضرابیه همچنین بر لزوم اصلاح آیین نامه‌های ۵۴، ۵۷ و ۶۰ و پررنگ شدن بخش بیمه‌های زندگـی در آن‌ها تاکید کرد و گفت: ورود استارت آپ‌ها به صنعت بیمه، اتفاق مبارکی است، ولی اگر ما به درستی پذیرای آن‌ها نباشیم، ممکن است از صنعت ما به صنعت دیگری کوچ کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.