توسعه اقتصادی کشور نیازمند عقل جمعی است

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

توسعه اقتصادی کشور نیازمند عقل جمعی است

جمعه, ژانویه 25, 2019 - 11:46 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر امور اقتصاد و دارایی توسعه اقتصادی کشور را نیازمند عقل جمعی و شبکه اندیشه ورزی دانست و گفت: تا زمانی که عقل جمعی در کشور شکل نگیرد و ایده های سنتی را تکرار کنیم سرعت توسعه کشور مورچه وار خواهد بود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند روز جمعه در جمع اعضای هیات علمی رشته های اقتصاد دانشگاه های هرمزگان پژوهش های موازی را کاری بی اعتبار دانست و اظهار داشت: دانشگاه مرجع اندیشه ورزی و تبیین سخنان علمی و طراحی سیاست های علمی در جامعه است.

وی ابراز داشت: شرایط امروز اقتصادی کشور به گونه ای نیست که با تعارف کردن به توسعه برسیم بلکه در رسیدن به هدف گذاری های تعیین شده نیازمند ارائه راهکارها علمی دلسوزانه هستیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در این رابطه ابراز داشت: جای سیاسی کاری در دانشگاه نیست اما استاد دانشگاه باید بتواند حرف های علمی خود را به جسارت بزند.

دژپسند پیشرفت های علمی در حوزه های هسته ای، نانو و حوزه های مرتبط در این بخش در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این درحالی است که در حوزه علوم انسانی موفق عمل نکرده ایم.

وی ایستادگی، ریسک پذیری و شجاعت استادان دانشگاه ها را مولفه های توسعه در رشد اقتصادی کشور برشمرد و افزود: اگر شاگرد حرف جدیدی در حوزه دانش خود نداشته باشد و از استادش جلوتر نباشد علم پیشرفت نمی کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: استادان دانشگاه ها باید مطالبه گر باشند و در اجرایی کردن اقتصاد کشور راهکارهای علمی براساس شناخت منطقی و دقیق از بازار داخلی و جهانی در کنار دولت باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به پیشرفت های چهل ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: انصافا اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی افتاد هیچ کدام در این جایگاه های مدیریتی و علمی تصمیم گیرنده نبودیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نشست وزیر اقتصاد و دارایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه ها در حوزه های مدیریت و اقتصاد و آمایش سرزمینی به فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان و محدودیت ها و تهدیدهای کنونی در این استان به ایراد راهکار پرداختند.

اقتصاد دریامحور، جایگاه صنایع نفت و گاز و سهم ناچیز مردم استان هرمزگان از استقرار این صنایع، اهتمام در حوزه بورس اوراق بهادار بخشی دیگری از مباحثی بود که استادان در حضور وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کردند.

فرهاد دژپسند که پنجشنبه شب وارد استان هرمزگان و شهر بندرعباس شده، نخستین برنامه خود در این استان را نشست با استادان دانشگاه ها قرار داد.

دیدار با فعالان اقتصادی، بازدید از بنادر شهید رجایی و باهنر و شرکت در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در گمرک شهید رجایی و حضور در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه در اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی از جمله برنامه‌ های سفر یک روزه دژپسند به استان هرمزگان است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.