نرخ سکه با جهش جهانی بهای طلا صعودی شد

نرخ سکه با جهش جهانی بهای طلا صعودی شد

جهش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، نرخ انواع سکه را در بازار صعودی کرد به شکلی که بهای هر سکه تمام در بازار تهران به چهار میلیون و 155 هزار تومان رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز (شنبه) 1303 دلار و 20 سنت است؛ این فلز گرانبها پس از هفته ها افت و خیز بالاخره توانست وارد کانال جدید قیمتی شود.
براین اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار تهران چهار میلیون و 53 هزار تومان، هر نیم سکه 2 میلیون و 200 هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و 320 هزار تومان است و سکه گرمی نیز 740 هزار تومان قیمت گذاری می شود.
در بازار مصنوعات طلا نیز هر مثقال طلا یک میلیون و 606 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار 370 هزار تومان قیمت دارد.
در بازار ارز نیز صرافی های مجاز هر اسکناس یورو را 13 هزار و 600 تومان و هر دلار آمریکا 11 هزار و 750 تومان می فروشند؛ این در حالیست که پنجشنبه گذشته میانگین فروش هر یورو در سامانه سنا 13 هزار و 473 تومان و هر دلار 11 هزار و 679 تومان بود؛ در سامانه نیما حواله هر یورو 9 هزار و 644 تومان و هر دلار هشت هزار و 13 تومان به فروش رفت.
نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.
براساس اعلام بانک مرکزی، مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما در هفته ای که گذشت حدود ۲۴۷ میلیون یورو و مجموع تامین ارز برای واردات در هفته گذشته حدود ۱۷۲ میلیون یورو بود.
هفته گذشته میانگین نرخ فروش حواله یورو در سامانه نیما ۸۹۶۱ تومان و میانگین نرخ خرید حواله یورو در هفته ای که گذشت ۹۵۰۹ تومان بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.