رونق صنعت گردشگری جهان با ۱.۴ میلیارد مسافرت در سال ۲۰۱۸

رونق صنعت گردشگری جهان با ۱.۴ میلیارد مسافرت در سال ۲۰۱۸

یک‌شنبه, ژانویه 27, 2019 - 11:39 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری نشان می دهد ۲۰۱۸ با ۱.۴ میلیارد مسافرت در سراسر جهان سالی خوب برای گردشگری بود .

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم ، گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری نشان می دهد 2018 با 1.4 میلیارد مسافرت در سراسر جهان سالی خوب برای گردشگری بود .

سازمان جهانی گردشگری انتظار این رقم را تا سال 2020 نداشت. یک دلیل این رونق ، رشد قوی‌تر اقتصاد، تسهیل صدور ویزا و حمل‌ونقل هوایی ارزان تر بود .

زوراب پولولیکاسویل، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت:« رشد گردشگری در سال های اخیر تایید می کند که امروزه این بخش یکی از قدرتمندترین محرک های رشد و توسعه اقتصادی است» .

طبق این گزارش، گردشگری به خاورمیانه و آفریقا به بیش از 6 درصد میانگین سالانه جهانی رسیده است.  گردشگری در خاورمیانه 10 درصد و آفریقا 7 درصد رشد داشته است. آسیا و اروپا هم 6 درصد رشد داشته اند .

آمارها همچنین نشان داد آمریکا با سه درصد افزایش همچنان پایین تر از میانگین جهانی قرار دارد. سفرهای بین المللی به داخل آمریکای مرکزی و حوزه کارائیب، هردو 2 درصد رشد داشت. گردشگری به کارائیب به خاطر تاثیر طوفان‌های ایرما و ماریا در سپتامبر 2017 ضربه سختی خورد .

پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری برای سال جاری مطابق با 3 تا 4 درصد روند رشد تاریخی گردشگری بین الملل است .

طبق این پیش‌بینی، بلاتکلیفی در مورد مسئله برگزیت، رکود اقتصادی، درگیری های ژئوپلیتیکی و تجاری بدین معناست که باید صبر کنیم و ببینیم مسافرت در 2019 به کجا می رسد .

ولی قیمت ثابت سوخت، بهبود ارتباط های هوایی و نرخ بالای مسافرت خروجی در بازارهای نوظهور می تواند نشانه های مثبتی برای سال جاری میلادی باشد .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.