خدمات بنیاد مستضعفان مبتنی بر مشارکت مردمی است

خدمات بنیاد مستضعفان مبتنی بر مشارکت مردمی است

چهارشنبه, ژانویه 30, 2019 - 09:10 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به نقش بسزای مردم در پیشبرد امور، گفت: تمام خدمات و اقدام های این نهاد مبتنی بر مشارکت مردمی است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد سعیدی کیا سه شنبه شب در جمع مردم جزیره لارک در شهرستان قشم اظهار کرد: بنیاد مستضعفان به منظور عمران و آبادانی مناطق محروم تمام تلاش خود را انجام می دهد و زیرساخت های مورد نیاز را فراهم می آورد، اما این مردم هستند که باید از ظرفیت های موجود برای بهبود سطح زندگی خود بهره ببرند.
وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان همه امکانات خود را برای توسعه و آبادانی مناطق محروم به کار گرفته و تاکید دارد که محرومیت زدایی تنها با همکاری و همراهی مردم ممکن خواهد بود.
سعیدی کیا تاکید کرد: فعالیت های این بنیاد در راستای محرومیت زدایی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان، آموزش، عمران، سلامت و فرهنگی اجرایی و عملیاتی می شود.
رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر به منظور محرومیت زدایی، گفت: حمل و نقل، زیربنای آبادانی است و بنیاد علوی وابسته به این نهاد، با ایجاد خط دریایی جزیره لارک این زیرساخت اساسی را برای این جزیره محقق کرده تا در کنار جذب گردشگر و فراهم‌سازی امکان سفر دریایی ایمن، دانش ‌آموزان این منطقه بتوانند به آسانی تحصیل خود را ادامه دهند.
سعیدی کیا با بیان اینکه ترویج فرهنگ کار و تلاش از اهداف بنیاد مستضعفان است، خاطرنشان کرد: بنیاد علوی اعتبارات جذب شده از سوی بنیاد مستضعفان را در نقاط محروم مختلف کشور هزینه می کند.

**14 پروژه شاخص عمرانی در جزیره لارک اجرا می شود
استاندار هرمزگان گفت: با تفاهم نام منعقد شده میان این نهاد و بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان ، 14 پروژه شاخص عمرانی با سرمایه اولیه 50 میلیارد ریال به منظور آبادانی و توسعه لارک در این جزیره اجرا می شود.
فریدون همتی نیز در جمع مردم جزیره لارک اظهار داشت: تفاهم نامه مذکور گامی موثر در راستای توسعه پایدار جزیره راهبردی لارک محسوب می شود.
وی افزود: یکی از این پروژه ها سرعت بخشی به لایروبی و ساماندهی اسکله لارک در کنار احداث جاده دور جزیره است که زمینه اشتغال پایدار برای حداقل 200 نفر را در بازه زمانی سه ماهه فراهم می آورد.
همتی خاطرنشان کرد: صید و صیادی و ایجاد زیرساخت ‌های لازم در حوزه‌ گردشگری برای جذب، تثبیت و اقامت گردشگران نیز از جمله ظرفیت های ویژه جزیره لارک برای تحقق رونق اقتصادی و ارتقاء سطح رفاه مردم آن است.
استاندار هرمزگان گفت: پروژه ‌های زیرساختی در لارک در حال اجرا می باشد و مردم این جزیره از طریق ایجاد خانه‌ های بوم ‌گردی و گذراندن دوره‌ های آموزشی مختلف نظیر فراگیری زبان خارجه و مهمانداری می ‌توانند کسب درآمد کنند.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: جزیره لارک خط مقدم دفاع از امنیت آب های خلیج فارس است و مردم آن اولین سنگر حراست از تنگه هرمز را در اختیار دارند.
وی با اشاره به افتتاح خط دریایی لارک گفت: افتتاح این خط آغاز مسیر توسعه این جزیره است.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: مسوولان موظف هستد برای رفع محرومیت و توسعه استان و جزایر استراتژیک آن، به صورت شبانه‌ روزی تلاش کنند.
خط دریایی جزیره لارک عصر سه شنبه با حضور استاندار هرمزگان ، رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از دیگر از مدیران کل استان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.