اولویت اصلی رعایت قوانین فقهی در سازمان بورس است

رئیس جدید سازمان بورس:

اولویت اصلی رعایت قوانین فقهی در سازمان بورس است

چهارشنبه, اوت 3, 2016 - 17:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس جدید سازمان بورس در جلسه تکریم و معارفه رئیس پیشین و جدید سازمان بورس گفت: قوانین فقهی اولین اولویت او در سازمان بورس خواهد بود.در اولین گام احترام به قواعد فقهی برای توسعه ابزارها در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد که براساس آن سود مشروح به پشتوانه شرع اسلام در بازار سرمایه به دست آید.

به گزارش دیوان اقتصاد،شاپور محمدی اضافه کرد: قانونمداری و قانونگرایی اصل مهم کار ما است. مهمترین ملاک سازمان بورس در مدیریت جدید اتکا به قانون و مقررات است، بهطوری که اگر در قانون و مقررات ما ضعفی وجود دارد تا زمانی که آن ضعف اصلاح نشده باید بر آن پایبند بود.

وی اولین وظیفه بازارهای مالی را نقدشوندگی  و دومین را شفافیت پوشش ریسکهای عملیاتی و تامین مالی بیان کرد و افزود : تامین مالی بخش خصوصی در اولویت کار سازمان بورس خواهد بود.

توسعه ابزارهای مالی جدید یکی از اولویت های سازمان بورس در آینده است.رئیس جدید سازمان بورس ادامه داد: 50 سال از عمر بازار سرمایه ایران میگذرد، ولی هنوز اوراق مشارکت به جایگاه خود نرسیده است. اوراق مشتقه نقش تثبیت کنندگی و تعدیل کنندگی دارد و فرصت سرمایه گذاری بزرگی است که باید از جایی آغاز شود. اگر چه در این زمینه نارساییهایی وجود دارد، اما با همت بورسها میتوان به این سمت حرکت کرد.

وی اظهار کرد: فروش استقراضی و خرید اعتباری مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد باید در چارچوب قواعد فقهی عملیاتی شود و سوءتفاهم های میان دو بازار پول و سرمایه برداشته شود.احترام به سرمایه گذاران از وظایف ما در سازمان است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.