اجرای دستورالعمل جدید بازار پایه از خردادماه ۹۸

معاون فرابورس اعلام کرد:

اجرای دستورالعمل جدید بازار پایه از خردادماه ۹۸

چهارشنبه, فوریه 27, 2019 - 13:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس، از عملیاتی شدن دستورالعمل جدید بازار پایه از خردادماه ۹۸ خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، بهنام محسنی در چهل‌ و نهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» درباره تغییرات نحوه معاملات این بازار در دستورالعمل جدید، اظهار داشت: در حال حاضر معاملات در تابلو ج بازار پایه، ۳ روز در هفته انجام می‌شود، اما در مقررات جدید در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز در تمام روزهای هفته امکان معامله وجود دارد. 

وی در ادامه گفت: دامنه نوسان قیمت در مراحلی که معاملات به صورت پیوسته انجام می‌شود، (دامنه قیمت پایانی روز قبل + یک ریال) خواهد بود و با این کار عملا نوسان معاملات پیوسته گرفته می‌شود. ‌

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس در ادامه افزود: در تابلو زرد دو روز در هفته، در تابلو نارنجی یک روز در هفته و در تابلو قرمز یک روز در ماه، امکان حراج قیمت وجود خواهد داشت. محسنی افزود: در حال حاضر معاملات بازار پایه در سه تابلو الف، ب و ج در حال انجام است اما مطابق با دستورالعمل جدید سه تابلو "زرد"، "نارنجی" و "قرمز" را داریم. 

وی ادامه داد: در طبقه‌بندی جدید، تابلو الف عملا حذف شده است و تابلو ب به تابلو "زرد" تبدیل و تابلو "نارنجی" نیز به جای تابلو ج فعالیت می‌کند. همچنین یک تابلو جدید با نام تابلو "قرمز" ایجاد شده است.

همچنین شرکت‌هایی که حکم‌های ورشکستگی را دریافت کرده‌اند و یا در حال انحلال هستند یا اینکه سه سال متوالی اطلاعات مالی خود را منتشر نکرده‌اند، در تابلو "قرمز" درج می‌شوند. این مقام‌ فرابورسی افزود: نکته مهم دیگر آن است که بعد از اجرا شدن دستورالعمل جدید، سفارش‌ها در بازار پایه نمایش داده نمی‌شود و مانند روش بوک‌بیلدینگ مظنه‌های خرید و فروش منتشر نمی‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.