ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در دستور کار است

ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در دستور کار است

چهارشنبه, آوریل 10, 2019 - 08:38 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و عرضه 200 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 ازسوی وزارت راه و شهرسازی برعهده شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، « حبیب الله طاهرخانی» افزود: انجام تعهدات مربوط به مسکن مهر، شروع عملیات اجرایی بخشی از تعهد 200 هزار واحدی ساخت مسکن، تحقق پروژه‌های کلان حمل و نقل، سرعت دادن به سیاست ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و جبران کمبود خدمات بخشی از برنامه‌های مهم این شرکت در سال 1398 است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: ما در شرایطی برنامه عملیاتی سال 98 را شروع می‌کنیم که عملکرد نسبتا موفقی را در سال 1397 پشت سرگذاشتیم و تحقق مصوبه های دولت مبنی بر ساخت شهرک‌های اقامتی در استان‌های شمالی (مازندران و گلستان) در اولویت برنامه‌های سال جاری است.
وی درخصوص آغاز ساخت نسل دوم شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و اقامتی به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت در سال 98 اظهار داشت: سال گذشته عملیات اجرایی شهرهای جدید تیس و سیراف آغاز شد و اساسنامه شرکت عمران ایوانکی به تصویب هیأت وزیران رسید. در سال 1398 نیز پیگیری شروع عملیات اجرایی شهرهای جدید تابناک ، خوارزمی ، پارس ، کوشک ، مکران و سنندج در دستور کار ما خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق برنامه پروژه‌های مسکن مهر در قالب خود مالکی، مشارکت در ساخت، مشارکت در محله‌ سازی، مشارکت در پیمانکاری و آماده‌سازی و همچنین واگذاری اراضی با تعهد ساخت باید در دستور کار ما قرار گیرد، گفت: ضروری است در واگذاری‌های جدید نیز شرکت‌ها دقت کنند هرگونه واگذاری ها منجر به ساخت شده و تضمین‌ها و مشوق‌های لازم نیز منظور شود.
طاهرخانی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال 98 و در قالب قانون بودجه امکانات مناسبی برای تکمیل سایت مسکن مهر فراهم شده است، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده امکان افزایش تسهیلات در پروژه‌های منتخب، هزینه کرد شرکت از منابع داخلی در پروژه‌ها و همچنین امکان فروش عرصه و واریز آن به حساب شرکت فراهم شده که فرصت خوبی برای به سرانجام رساندن سایت مسکن مهر در شهرهای جدید است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.