سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: جشنواره تصویر صادرات آغازگر یک نهضت جدید برای تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی کشور است.
راه جدید برای تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی
راه جدید برای تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی
به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،«محمدرضا مودودی» در نخستین نشست هماندیشی تولیدکنندگان محصولات خلاق و مدیران سازمان توسعه تجارت در جشنواره تصویر صادرات با حضور هنرمندان رشتههای مختلف هنری و اصحاب رسانه، گفت: تحریم تنها تجارت خارجی کشور را تحت تأثیر قرار نداده بلکه هدف آن هویت، اعتماد و باور مردم نسبت به گذشته است.
به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران وی در این نشست اظهار داشت: در گذشته قدرت نظامی، میراث تاریخی و منابع زیرزمینی، معیار ارزیابی قدرت یک کشور بود، اما امروز برندهای یک کشور تعیین کننده قدرت آن در دنیا هستند.
دبیر کمیسیون ملی برند افزود: هدف تحریمها ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله بین آنها و نظام حاکم است تا ریشههای فرهنگی و تاریخی ملت و هویت ملی را تضعیف کند اما سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی در پی توسعه برند تجاری کشور و بازگرداندن و تقویت هویت ملی به عنوان بستر توسعه برند تجاری است.
مودودی در خصوص اهمیت جشنواره تصویر صادرات گفت: اگر این جشنواره با مشارکت فعال هنرمندان به صورت یک رویه درآید، با بهرهگیری از ظرفیت نسل جوان و مستعد، نخبگان هنرمند و اساتید متبحر و مجرب کشور در عرصه تولید محصولات خلاق میتوان رونق صادرات هنر ایران در سطوح بینالمللی را انتظار داشت و تجارت هنر را نیز به هنر تجارت افزود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: محصولات خلاق اعم از فعالیتهای هنری، رسانهای، تبلیغاتی و فرهنگی، ظرفیت توسعه صادرات را داشته اما تا کنون به صورت هدفمند مورد حمایت و هدایت قرار نگرفتهاند. تجاریسازی، بینالمللی سازی و کمک به حضور پایدار در بازارهای مستعد جهانی از جمله رسالتهای سازمان توسعه تجارت برای تقویت و تنوعبخشی به سبد صادراتی غیرنفتی کشور است.
دبیر کمیسیون ملی برند با اشاره به اینکه دشمنان ایران در سطح بینالمللی با استفاده و بهرهگیری از نفوذ رسانهها مصمم به تخریب نام و برند ایران به ترفندها و روشهای مختلف هستند، گفت: هدف جشنواره تصویر صادرات، خارج کردن استعدادها و هنر بینالمللی نهفته و پنهان کشور از زیر غبارهای زمانه و تخریبها و منفیبافیهای دشمنان است و اینکه این تندیسهای زرین در برابر آفتاب حقیقت و دیدگان جهانیان قرار گیرد، تاکید بر داشتههای افتخارآمیز فرهنگی و تاریخی و قصههای ناگفته نشانهای تجاری ایرانی است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد که این نشست، آغازگر یک نهضت جدید برای تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی کشور بوده و اینکه تصویر حقیقی و ماندگار از ایران در دنیا ارائه شود.
گفتنی است، نخستین جشنواره تصویر صادرات، اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد