محدودیتی برای تجارت ایران و روسیه وجود ندارد

محدودیتی برای تجارت ایران و روسیه وجود ندارد

دوشنبه, اکتبر 7, 2019 - 09:15 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

آندره نازاروف معاون نخست وزیر باشقیرستان روسیه اعلام کرد: هیچ محدودیتی برای گسترش فعالیت های بازرگانی و کارفرمایان میان ایران و روسیه وجود ندارد.

به گزارش دیوان اقتصاد,وی در پاسخ به ایرنا افزود: فدراسیون روسیه به صورت سنتی با ایران همکاری می‌کند و مواضع دو کشور در بسیاری موارد یکسان است. به گفته نازاروف، رویکردهای دوکشور درباره مساله سوریه به یکدیگر نزدیک است و دیدیم که (با همکاری ایران و روسیه) نتایج بسیار بزرگی در حل این مساله به دست آمده است.
معاون نخست وزیر باشقیرستان ادامه داد: برای گسترش فعالیت‌های بازرگانی و اموری که به کارفرمایان مربوط هست نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. وی در ادامه گفت که نشست کارفرمایان درچارچوب سازمان همکاری شانگهای به میدانی برای همکاری مشترک میان کارفرمایان تبدیل شده است و پیوستن به آن هیچ محدودیتی ندارد و من پیشنهاد می کنم که اساسنامه ای تنظیم و اصول کار در این رابطه تعیین شود چرا که هر چه تعداد اعضای مجمع بیشتر باشد، بهتر خواهد بود.
اگر چه آمارها گویای رشد تراز تجاری ایران و روسیه نسبت به پارسال است اما این میزان با توجه به روابط عالی سیاسی، نظامی و امنیتی میان دو کشور و مقایسه آن با تراز تجاری روسیه با دیگر کشورها، رقمی ناچیز دیده می شود که باعث شده ایران در بین ۴۰ شریک تجاری روسیه جایی نداشته باشد.
براساس آخرین گزارش سازمان توسعه تجارت، تجارت با کشورهای مستقل همسود از جمله روسیه تا سال ۲۰۱۷ تنها دو درصد از کل مبادلات تجاری ایران را تشکیل می‌داد به عبارت دیگر ایران از بازار کشورهای مستقل همسود دور افتاده و تراز تجاری مناسبی با این کشورها نداشت.
مسئولان ایران امیدوارند با پیوستن کشورمان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا هر چه زودتر این فرصت سوزی ها جبران شود. رضا اردکانیان وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه نیز در آخرین سفر خود به مسکو به خبرنگار ایرنا گفته بود: حضور آزمایشی ایران در پیمان اقتصادی اوراسیا از هفته اول آبان‌ماه آغاز می‌شود، فرصت‌های زیادی را درگذشته به دلیل عدم حضور سازمان یافته و هدفمند دربازارهای منطقه از دست داده‌ایم و نباید دیگر این تجربه تکرار شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.