تأمین نقدینگی مولد واحدهای تولیدی؛ مهمترین دغدغه بانک مرکزی

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

تأمین نقدینگی مولد واحدهای تولیدی؛ مهمترین دغدغه بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی: در حال حاضر دغدغه مهم بانک مرکزی تأمین نقدینگی مولد واحدهای تولیدی و بسط رونق پایدار و غیرتورمی درکشوراست.

به گزارش دیوان اقتصاد, همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی نوشت:همانطور که انتظار می رفت، و بر اساس گزارش همکارانم در اداره آمارهای اقتصادی، درمهرماه نیز، نرخ تورم ماهانه کاهنده بود و به ۰.۶ درصد رسید.
ازاسفند سال ۹۷ که تورم ماهانه به اوج خود، یعنی ۵.۴ درصد رسید، تا به امروز نرخ رشد ماهانه تورم، بطور مداوم کاهنده بوده است ونرخ تورم نقطه به نقطه نیز از اردیبهشت ماه امسال تا به امروز بطور متوسط ماهیانه ۴ واحد درصد کاهش داشته که باعث شد نرخ تورم ۱۲ ماهه در مهر ماه نزولی شود .
آرامش و ثبات نسبی حاکم بر بازار ارز و روند مثبت و منطقی تأمین ارز واردات کشور در سامانه نیما، از طرق مختلف و متناسب با موانع تحریمی، روند مثبت رشد غیرنفتی اقتصاد، درکنار آمار روزگشته اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی درمورد تغییر روند و افزایش ۲۲ درصدی معاملات مسکن در تهران، که می تواند نشانی از شروع روند کشوری آن باشد، همگی خبر از برگشت امید به روند اطمینان بخش اقتصاد است .
در حال حاضر دغدغه مهم بانک مرکزی تأمین نقدینگی مولد واحدهای تولیدی و بسط رونق پایدار و غیرتورمی درکشوراست وتلاش میکند ضمن احتراز از رشد نامتناسب نقدینگی، برای حفظ روند تولید وتقویت رشد اقتصادی از طریق تأمین سرمایه در گردش واحدها و تأمین مالی بخشهای تولیدی پیشتاز ، اقدامات لازم را انجام دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.