برگزاری مجمع عمومی آنلاین گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند

برگزاری مجمع عمومی آنلاین گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند

شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با برگزاری مجمع عمومی آنلاین، نخستین شرکت سرمایه‌گذاری بورسی کشور شد که اجازه نداد بحران اداری و مالی ناشی از شیوع کرونا بر انجام تکالیف قانونی شرکت و انضباط مالی و مدیریتی آن تاثیر بگذارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام این شرکت که در بورس با نماد «واتی» شناخته می‌شود، بیستم فروردین 1399 طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین برگزار شد. این ابتکار عمل هیات مدیره شرکت استقبال صاحبان سهام را به دنبال داشت؛ به طوری که 29/81 درصد سهامداران در برگزاری این مجمع عمومی آنلاین (به صورت پخش زنده) مشارکت داشتند.
مروری بر اقتصاد جهان و ایران در سال ۹۸ و تاثیر آن بر فعالیت‌های شرکت، خلاصه عملکرد شرکت در سال مالی گذشته، مدیریت سبد سهام، ساماندهی و واگذاری شرکت‌های تابعه، فعالیت‌های مالی و اداری، اقدامات حقوقی و برنامه‌های آتی از محورهای بحث و بررسی در این مجمع عمومی بود.
عباسعلی ارجمندی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، سخنانش در مجمع عمومی را با یادآوری اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد کشور آغاز کرد و در این باره گفت: افزایش شاخص بورس با ورود نقدینگی، افزایش چشمگیر ارزش و حجم معاملات و برابری ارزش بازار سرمایه با ارزش کل نقدینگی کشور، همه نمایانگر جایگاه بورس در اقتصاد کشور به عنوان مرکزی برای تجهیز و هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید و خلق ارزش‌های بیشتر است.
بورس تهران در سال ۹۸ شاهد ورود ۷۰۰ هزار کد جدید بود که نشان‌دهنده استقبال مردم از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است. رشد ۱۱۸ درصدی ارزش بورس در سال 1398 نسبت به سال قبل نیز چشم‌انداز این بازار را به‌خوبی نشان می‌دهد.
ارجمندی در بخش دیگری از سخنانش به موضوعات مرتبط با گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند پرداخت و در گام نخست، آخرین ترکیب سهامداران شرکت را چنین معرفی کرد: بانک صنعت و معدن با ۶۶ درصد سهامدار عمده شرکت، لیزینگ صنعت و معدن با ۱۰ درصد، گروه کارخانجات صنعتی و معدنی با ۵ درصد و سایر سهامداران حقیقی و حقوقی با 18 درصد، ترکیب سهامداران شرکت را تشکیل می‌دهند.
او در تشریح دستاوردهای شرکت در سال گذشته نیز گفت: ارزش بازار سهام شرکت با رشد ۱۷۵ درصدی، به بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ رسیده‌ است. همچنین افزایش 360 درصدی ارزش پرتفوی بورسی شرکت و عبور از رقم ۲۸ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ از دیگر دستاوردها بوده است.
به گفته مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، واگذاری سهام شرکت صنایع نخ خمین و لاستیک پارس به بخش خصوصی و ارتقای نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند از بازار دوم به تابلوی فرعی بازار اول بورس از دستاوردهای مهم سال گذشته بوده است.
ارجمندی در ادامه برنامه‌های آتی شرکت را چنین برشمرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای پذیرش سهام شرکت در گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران و شرکت فرآورده‌های ساختمانی ایران در فرابورس و واگذاری سهام شرکت‌های مذکور از طریق بازار سرمایه، تعیین تکلیف پرونده‌های مطالباتی مربوط به شرکت‌های واگذار‌شده قبلی، تلاش برای اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی برای اراضی پارسیلون و پارک لجستیک برای اراضی فراسا، تداوم رشد کمی و کیفی پورتفوی بورسی بر اساس اهداف سند استراتژی شرکت و تغییر اساسی در ترکیب سبد سرمایه‌گذاری‌های شرکت در صورت فروش بلوک «شیران».
در پایان این مجمع عمومی آنلاین، طبق سنوات گذشته، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس انتخابی شرکت و روزنامه دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت برگزیده شد.
همچنین سهامداران حاضر در مجمع، تصمیم به تقسیم 79.5 درصد از سود شرکت معادل ٧٠٠ ریال برای هر سهم گرفتند. در این باره اعلام شد، سهامدارانی که تا ۱۰ میلیون سهم دارند از اردیبهشت ماه می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملت سود خود را دریافت کنند و سود سهامدارانی که بیش از ۱۰ میلیون سهم دارند، طبق برنامه‌های زمانبندی در مهلت قانونی هشت‌ماهه پرداخت خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.