تاثیر مهمترین رویداد سیاسی پیش رو بر روند بورس

تاثیر مهمترین رویداد سیاسی پیش رو بر روند بورس

سه‌شنبه, فوریه 23, 2016 - 15:38 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت بورس

مدیرعامل کارگزاری یک بانک خصوصی با اعلام تاثیر مهمترین رویداد سیاسی پیش رو بر وضعیت اقتصاد کلان و بازار سرمایه، روند معاملات بورس را در سال آینده پیش بینی کرد.

تاثیر مهمترین رویداد سیاسی پیش رو بر روند بورس

مدیرعامل کارگزاری یک بانک خصوصی با اعلام تاثیر مهمترین رویداد سیاسی پیش رو بر وضعیت اقتصاد کلان و بازار سرمایه، روند معاملات بورس را در سال آینده پیش بینی کرد.

به گزارش بانک و اقتصاد ،فردین آقابزرگی در گفت و گو با ملت بازار با اشاره به روند معاملات بازار سهام با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، اظهار داشت: طبیعی است با توجه به نزدیک شدن به پایان سال ،بازار سهام با فشار عرضه مواجه شود. این درحالی است که توقف نماد مجموعه ای از شرکت های پر معامله در بازار توان ایجاد نقدینگی برخی سرمایه گذاران را کاهش داده و در عین حال همزمانی برگزاری انتخابات مجلس هم مزید بر علت شده است.

وی ادامه داد: به این معنی که برخی تصور می کنند به دلیل تغییر در آرایش مجلس سیاست های اقتصادی دچار تغییراتی شده و این موضوع ممکن است بر سودآوری شرکت ها و صنایع اثر منفی داشته باشد.

نگاه مثبت به بورس

وی در پاسخ به این سوال ما مبنی بر اینکه تحلیل تان از تاثیر انتخابات مجلس به عنوان مهم ترین رویداد سیاسی پیش رو بر وضعیت اقتصاد کلان و بازار سرمایه چیست؟ اظهار داشت: به اعتقادم هر تغییراتی در ترکیب آینده دوره دهم مجلس رخ دهد منجر به تغییرات اساسی در سیاست های اقتصادی دولت نخواهد شد. حتی برنامه ششم پیشنهادی دولت نیز موید نگاه ویژه به سرمایه گذاری و صیانت از سرمایه گذاران است.

آقابزرگی در عین حال درباره پیش بینی خود از روند معاملات تا پایان سال جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به روند قابل توجه بورس در بهمن ماه که حدود 17 درصد بازدهی را کسب کرده، طبیعی است برخی سرمایه گذاران تصمیم به جابه جایی پرتفوی و یا فروش سهام بگیرند که به نظرم کاملا توجیه منطقی دارد.

کاهش نرخ سود بانکی، بهترین رویکرد مثبت دولتمردان

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده همچنین در ادامه درباره کاهش نرخ سود بانکی و اثر گذاری آن بر بازار سرمایه، گفت: بدون تردید آثار مثبت این تصمیم بر وضعیت شاخص و قیمت های بورس نمایان خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی سیاست های اقتصادی فی نفسه بهترین رویکرد مثبت دولتمردان برای بازار سرمایه تلقی می شود، افزود: مدت ها بود اهالی بازار سرمایه نسبت به بالا بودن سود سپرده و تسهیلات و رقابت بازدهی بازار پول و بازار سرمایه گلایه داشتند و انتقاد می کردند. حال با تحقق این خواسته به نظر می رسد حجم ورود نقدینگی به بازار سهام بیش از پیش شده و به مرور زمان در سال 95 افزایش یابد.

آقابزرگی گفت: با توجه به تلاقی مجموعه سیاست های اقتصادی دولت که مهم ترین آن کاهش نرخ سود بوده با اخبار موجود در حوزه سیاسی درخصوص رفع برخی از تحریم ها پیش بینی می شود چشم انداز روشنی را پیش روی بازار سرمایه قرار دهد.

بورس در سال 95

وی با بیان اینکه در حال حاضر بورس به دلیل به جریان افتادن حرکت نقدینگی در آن مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است، گفت: با وجود حجم عرضه ها و نوسان قیمت ها در بازار سهام معتقدم روند رو به رشد با شیب ملایم ادامه خواهد داشت.

آقابزرگی در خصوصی ارزیابی خود از وضعیت بازار سهام در سال 95 و بودجه شرکت ها، اظهار داشت: همان طور که اشاره کردم چشم انداز بازار سرمایه در سال 95 روشن است و شاخص کل سال آینده با روند رو به رشد روبرو خواهد شد. علاوه بر این با توجه به اینکه گزارش پیش بینی بودجه سال 95 بسیاری از شرکت های بورسی توام با تعدیل مثبت و برآورد افزایش سود آوری بوده، پیش بینی می شود در سال 95 با فرض عدم تغییر اساسی در سیاست های اقتصادی و سیاسی روند رو به رشد سودآوری بنگاه ها را شاهد باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.