معاملات بازار ارز بی رمق شد

معاملات بازار ارز بی رمق شد

این روزها با رونق بازار سرمایه و بورس سایر بازارها از جمله ارز کم فروغ شده به گونه ای که نه تنها حجم معاملات در این بازار کاهش یافته بلکه حتی حضور دلالان نیز کمرنگ شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا از بازار ارز حاکی است، اُفت تقاضا برای ارز باعث شده تا نه تنهاحجم معاملات در این بازار کاهش یابد بلکه دیگر از ازدحام و شلوغی در این بازار خبری نیست.

فعالان بازار ارز می گویند کاهش حجم معاملات در بازار ارز و تقاضا برای خرید باعث شده تا به ندرت  معاملاتی با حجم بیش از ۱۰۰ هزار دلار انجام شود.

با کاهش خریداران حضور دلالان هم  در حاشیه خیابان‌های منتهی به میدان فردوسی، سبزه میدان و چهارراه استانبول دیگر چشمگیر نیست و دیگر صدای دلار دلار کمتر شنیده می شود.

البته صرافی‌های مجاز همچنان به خرید و فروش ارز برای تامین نیازهای خرد ادامه می‌دهند و معاملات با حجم بالا نیز با وجود کاهش معاملات و افزایش نظارت‌ها در حال انجام است.

به نظر می‌رسد واقعی شدن نرخ ارز و محدودیت‌های نظارتی از جمله محدودیت‌های ریالی بر روند معاملات مانع از جولان سفته‌بازان در این بازار شده است.

البته باید به خاطر داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای ارزهای خارجی از جمله به منظور تامین نیازهای وارداتی و مسافرت‌های خارجی به شدت کاهش یافته اما سفته بازان و حتی سرمایه گذاران نیز دیگر تمایلی برای خرید در این بازار ندارند.

ناگفته نماند که رونق بازار سرمایه هم در این بی رمقی بازار ارز بی تاثیر نبوده و سرمایه گذاران این روزها بیشتر به سمت بازار سرمایه در حال حرکت هستند.

امروز و در صرافی‌ ملی نرخ دلار برای خرید ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان وبرای فروش ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

همچین نرخ یورو برای خرید ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و برای فروش ۱۷ هزار تومان تعیین قیمت شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.