موافقت سازمان خصوصی سازی با افزایش سرمایه بانک ملت

موافقت سازمان خصوصی سازی با افزایش سرمایه بانک ملت

سازمان خصوصی سازی با افزایش سرمایه بانک ملت از محل تجدید ارزیابی املاک با رعایت قوانین و مقررات لازم الاجرا موافقت کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، در حالی افزایش سرمایه 10 شرکت حاضر در بازار سهام از سوی سازمان بورس و واوراق بهادار تعیین تکلیف شد که حالا سازمان خصوص سازی خبر از موافقت با افزایش سرمایه بانک ملت از ناحیه تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد.
با این موافقت از سوی سازمان خصوصی سازی باید در انتظار موافقت با تجدید ارزیابی بانک های حاضر در بازار سهام بود.
پیش تر شاپور محمدی، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار از موفقیت آمیز بودن مذاکرات با بانک مرکزی با موافقت با تجدید ارزیابی بانک ها خبر داده بود.
پس از موافقت با تجدید ارزیابی «وبملت» باید منتظر اتفاقات جدید در دیگر نمادهای بانکی حاضر در بازار سهام بود، چرا که اکثر بانک ها درخواست افزایش سرمایه از این ناحیه را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کرده اند و این سازمان موافقت آن را موکول به موافقت بانک مرکزی کرده است که به نظر مذاکرات به نتیجه رسیده و قرار است با توجه بیشتری تجدید ارزیابی در دستور کار قرار گیرد.
کاظم چاوشی، مدیر امور مالی بانک ملت با اعلام خبر موافقت سازمان خصوصی سازی با افزایش سرمایه بانک ملت از محل تجدید ارزیابی املاک به اقتصاد بیدار گفت: در پی موافقت اصولی هیئت مدیره بانک با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی املاک، بانک با مشاوران رسمی دادگستری قرارداری منعقد کرده و طی آن املاک بانک و سرقفلی آن ارزش گذاری شد. همچنین از مبلغ 17 هزار و 200 هزار میلیارد تومان شناسایی که مازاد تجدید ارزیابی این گروه بود، مبلغ 16 هزار میلیارد تومان مورد تائید سازمان حسابرسی قرار گرفت.
مدیر امور مالی بانک ملت اعلام کرد: با توجه به اینکه بانک ملت جز اصل 44 قرار میگیرد برای افزایش سرمایه به مجوز سازمان خصوصی سازی نیاز است، امروز این مهم انجام شد و امیدواریم ظرف هفته آینده مجوز از سوی سازمان بورس هم تایید و پس آن مجمع فوق العاده را برگزار و این مهم اجرایی میشود.
سرمایه بانک به 21 هزار میلیارد تومان میرسد
چاوشی ادامه داد: با این حساب سرمایه بانک از 5000 میلیارد تومان به 21 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که این افزایش سرمایه منجر به گشایش های بسیار خوبی بر عملیات بانک میشود، برای مثال تسهیلات و تعهدات کلان بانک‌ها که تابعی از سرمایه پایه بانک هاست با ثبت این افزایش سرمایه حداقل 320 درصد به امکان وام دهی بانک اضافه میشود که این خبر بسیار خوبی برای یک نهاد مالی است.
وی ادامه داد: این مهم فرصت مناسبی برای بانک است که به صنایع بزرگ کشور تسهیلات بیشتری دهد که هم به رونق تولید کشور و هم بر EPS تاثیر مثبتی میگذارد
ابوالقاسم شمسی جامخانه طی نامه‌ای به محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد: افزایش سرمایه این بانک از محل تجدید ارزیابی املاک (زمین و سرقفلی محل کسب) با رعایت قوانین و مقررات لازم الاجرا از نظر این سازمان بلامانع است.
این مجوز بنا به درخواست بانک فوق و جهت ارائه به سازمان بورس صادر شده است و برای ثبت موضوع نزد مرجع ثبت شرکت ها، تصویب مجمع فوق‌العاده شرکت، رعایت بند ب ذیل ماده ۲۵‌ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و اخذ مصوبه هیات واگذاری موضوع بند ۳ ماده ۱۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ ضروری است.
در حالی که اواخر سال گذشته سازمان بورس با افزایش سرمایه بانک ملت مخالفت کرده بود، در جدیدترین شفاف‌سازی این بانک مشخص شد، سازمان خصوصی‌سازی با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی املاک "وبملت" موافق است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.