مشارکت بانک ملی ایران در طرح آجربه‌آجر

مشارکت بانک ملی ایران در طرح آجربه‌آجر

مدرسه سازی، یکی از سنت‌های دیرینه بانک ملی ایران است که منابع این کار از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه تامین می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبارپول، بانک ملی ایران در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود و به منظور گسترش مشارکت در طرح های عام المنفعه، هر سال مبالغ قابل توجهی را در امور فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، ورزشی و سایر بخش‌ها هزینه می‌کند.
بانک ملی در سالهای گذشته با تخصیص اعتباری بیش از ۲هزار میلیون ریال از منابع قرض الحسنه در زمینه ساخت و نوسازی مدارس مشارکت کرده است.
با کلید خوردن طرح آجربه‌آجر در سراسر کشور بانک ملی نیز بنا به مسئولیت اجتماعی خود، همگام با سایر نهادها و مشارکت‌های مردمی در این طرح مشارک کرد.
به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، طرح آجر به آجر در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری اجرایی شده است.
در همین رابطه، بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، در طرح آجر به آجر برای مدرسه‌سازی در نقاط مختلف کشور مشارکت کرد.
“آجر به آجر” طرح جدیدی است که برای سهیم کردن اقشار مختلف جامعه در امر مدرسه سازی اجرایی شده و بر اساس آن هر فردی حتی به اندازه هزینه خرید یک آجر می‌تواند در ساخت مدرسه با دیگر خیرین همراه شود.
در همین راستا بانک ملی ایران، در قالب طرح آجر به آجر دوشادوش خیرین مدرسه‌ساز، اقدام به احداث یک واحد آموزشی ۹ کلاسه در بخش زاغه واقع در استان لرستان کرده است.
همچنین بانک ملی ایران پس از سیلاب روزهای آغازین سال ۱۳۹۸ اقدام به ساخت یک واحد آموزشی ۳ کلاسه در روستای وره زرد روستایی از توابع بخش معمولان شهرستان پلدختر واقع در استان لرستان، کرد که این واحد آموزشی برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری است.
لازم به ذکر است که این منطقه در بهار ۱۳۹۸ دچار سیلاب شدیدی شد که خسارات بسیاری برجا گذاشت.
علاوه بر آن در سال جاری بانک ملی ایران اقدام به ساخت مدارس سه کلاسه روستایی زمکان ثلاث و دو کلاسه روستایی لاران باینگان که هر دو در استان کرمانشاه واقع هستند، با تخصیص اعتبار ۶۰۰میلیون تومان کرده است.
از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای مدرسه سازی در سال ۱۳۹۹ می‌توان ۲ باب مدرسه در مناطق محروم استان کرمان اشاره کرد که با حمایت این بانک در حال ساخت است.
همچنین ماه گذشته کلنگ ساخت و تکمیل مدرسه ابتدایی شهید نظری روستای ارده رضوانشهر گیلان با همت بانک ملی ایران بر زمین زده شد.
براساس این گزارش، طرح آجر به آجر برای مشارکت آحاد جامعه با هر میزان درآمد و هر سطح و طبقه‌ای جهت امر حسنه مدرسه‌سازی، حتی با خرید و اهدای یک آجر صورت می‌گیرد.
این گزارش می‌افزاید، آجر به آجر طرحی برای تکمیل کردن پروژه‌های آموزشی و ساخت مدارس است تا امکان حضور افراد بیشتری را در اقدام نیکوی مدرسه سازی با یاری افرادی که توان مالی تامین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند اما با کمک‌های اندک می‌خواهند در این کار خیر سهیم شوند، فراهم کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.