افزایش ۲۱ درصدی تولیدات خودرویی کشور در ۵ ماه اول سال ۹۹

افزایش ۲۱ درصدی تولیدات خودرویی کشور در ۵ ماه اول سال ۹۹

گزارش آماری تولید و تحویل تجمعی خودروهای تولیدی کشور تا ۳۰ مرداد سال ۹۹ منتشر شد که نشان از افزایش ۲۱ درصدی کل تولیدات خودروی در ۵ ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، گزارش آماری تولید و تحویل تجمعی خودروهای تولیدی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تا ۳۰ مرداد ماه سال ۹۹ منتشر شد که نشان از افزایش ۲۱ درصدی کل تولیدات خودروی در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

بنابراین آمار ارائه شده از سوی اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال ۹۹ تا ۳۰ مردادماه، کل تولید تجمعی دو شرکت ایران خودرو و سایپا، ۳۶۰ هزار و ۵۹۹ دستگاه بوده که در مقایسه با تولید ۲۹۸ هزار و ۳۰۷ دستگاه خودرو در سال ۹۸، افزایش ۲۱ درصدی در تولید ثبت شده است.

طبق این گزارش تعداد خودروهای تحویلی دو شرکت بزرگ خودروسازی در مجموع ۲۸۶ هزار و ۳۶۳ دستگاه بوده که در مقایسه با تعداد ۲۶۳ هزار و ۵۳۷ خودروی تحویلی، افزایش ۹ درصدی حاصل شده است.

در ۵ ماه نخست امسال، همچنین تعداد تحویلی تعهدات جاری با ۳۴ هزار و ۱۴۸ دستگاه رشد ۲۳۹ درصدی در این بخش را ثبت نموده است.

همچنین در این گزارش از کاهش ۱۳ درصدی موجودی کل خودروهای تجاری در پارکینگ فروش و کاهش ۲۸ درصدی خودروهای ناقص در ۵ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.