بیداد رانت و فساد در کشور

دولت مردم را به خاک سیاه نشانده است!

بیداد رانت و فساد در کشور

حتما شما هم این جمله تکراری را شنیده اید که دولت مردم را به خاک سیاه نشانده است!این جمله مصداق واقعی این روزهای مردم کوچه و بازار است که شاهد نابودی تدریجی دارایی ها و داشته های خود هستند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از پایشگر,حتما شما هم این جمله تکراری را شنیده اید که دولت مردم را به خاک سیاه نشانده است!این جمله مصداق واقعی این روزهای مردم کوچه و بازار است که شاهد نابودی تدریجی دارایی ها و داشته های خود هستند.
چند روزی است که بازار بورس به شدت سقوط کرده و سهامداران نگران تر از هر روز به دقت بازار را رصد می کنند تا شاید نشانه ای یا کورسویی از امید در لابلای آن بیابند، اما سخنان متناقض دولتمردان و مسئولان اقتصادی کشور هر روز به جای آن که آتش خشم مردم را خاموش کند، برعکس بر دامنه شعله های آن می‌افزاید. افزایش تحریم های امریکا و غرب علیه ایران، بی‌تدبیری واقعی برخی مسئولان برای رفع آن، افزایش تورم و گرانی های روزمره و ترس موهوم از مذاکره برای پایان دادن به این همه سختی و گرفتاری( البته با شرط مصلحت و عزت) که دود آن مستقیم به چشم مردم می‌رود، تمام امیدهای آنها را از بین برده و فقط هر روز منتظر می‌مانند تا ببینند مابقی دارایی هایشان چه زمانی از بین میرود تا خیال اقتدارگرایان راحت تر شود و بهتر بتوانند از این محل جیب های خود و فرزندانشان را پر کنند.
می دانیم گوش شنوایی برای شنیدن درد ها و مشکلات مردم نیست. اعتماد آنها به دولتمردان و مسئولان متاسفانه از بین رفته، عدالتی باقی نمانده و دعوای برخی جناحها هم متاسفانه بر سر پول و سوء استفاده از بیت المال است.
در این شرایط که دولت شعار می‌داد از بازار سرمایه حمایت میکنیم، چه شد؟
علت این همه بی تدبیری چیست؟ چرا هر کسی یک حرف می‌زند و دیگری حرف دیگر.
مردم دیگر توان تحمل این همه گرانی و بدبختی ها را ندارند. در این شرایط سخت هر روز خبرهای تاثر برانگیزی از اختلاس و سوء استفاده های مالی میشنویم که ظاهراً تمامی هم ندارند. در این وضعیت بسیار دشوار دولت فقط شعار می‌دهد و اقدام عملی در جهت رفع این مشکلات نمی کند.
این همه معضلات و مشکلات را به گردن تحریم های امریکا بیندازیم کمی بی انصافی است. ریشه بسیاری از مشکلات داخلی است، زیرا هیچ کس در سر جای واقعی خود نیست. وقتی گوشت را به دست گربه می سپاریم، چگونه میتوانیم از آینده خود و فرزندانمان مطمئن باشیم.
رانت و فساد در کشور بیداد می‌کند، قوه‌قضاییه البته اقدامات ارزشمندی را برای مقابله با غارتگران بیت‌المال آغاز کرده که جای قدردانی هم دارد، اما متاسفانه آنقدر حجم فساد و رانت خواری ها زیاد شده که حداقل در کوتاه مدت امیدی به برخورد با آنها متصور نیست.
امیدواریم دولت در زمان باقیمانده عمر خود به تعهدات، قول‌ها و برنامه‌های وعده داده شده خود عمل کند و برای یک بار هم که شده، مردم را دور نزند، کم کاری‌های خود را به خارج نسبت ندهد، جلوی سوء استفاده مالی نزدیکان خود از بیت‌المال را بگیرد، رانت و فساد را نابود سازد و از اتخاذ تصمیمات عجولانه در بازار بورس پرهیز کند، نظارت بر بازار و کالاهای مورد نیاز مردم را افزایش دهد و … تا شاید در مدت باقی‌مانده از عمر خود بتواند بخشی از اطمینان و اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.