روند تأمین ارز کالاهای وارداتی سرعت می‌گیرد

رییس کل بانک مرکزی:

روند تأمین ارز کالاهای وارداتی سرعت می‌گیرد

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی،‌ نکاتی را درباره جلسه با اعضای اتاق بازرگانی مطرح کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در این یادداشت اینستاگرامی نوشت: به همراه همکارانم در حوزه ارزی جلسه خوبی با گروهی از صادرکنندگان نمونه کشور و رئیس و تعدادی از اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی داشتیم.
در این جلسه تأکید کردم: بانک مرکزی تعامل با صادرکنندگان را در دستور کار دارد و از هرگونه همکاری با آنان در راستای بازگشت ارزهای صادراتی شان دریغ نخواهد کرد.
صادرکننده ها نقشی اساسی در مقاومت اقتصادی کشور ایفا کرده و می کنند، لذا همدلی و تلاش جمعی صادرکننده ها در کنار بانک مرکزی برای عبور از شرایط سخت کنونی کشور یک ضرورت است.
همچنین با اشاره به تعدد وظایف بانک مرکزی در اعمال سیاست های پولی وکنترل تورم ونظارت بر بانک ها، تامین ارز کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه را اولویت اصلی بانک مرکزی دانسته و تاکید کردم نباید توجه داشته باشیم که بانک مرکزی تولیدکننده ارز نیست بلکه تلاش می کند بازار ارز را تنظیم و به اولویت بندی از نیازهای کشور در تامین ارز توجه لازم بکند.
بانک مرکزی هیچگاه بنای برخورد قضایی با صادرکنندگان واقعی و باسابقه وخوشنام کشور نداشته و حتی الامکان تعامل با آنها را دنبال می کند. بانک مرکزی مشکلات صادرکنندگان در شرایط کنونی را درک می کند و قصدی برای فشار مضاعف بر آنها ندارد.
در پایان تاکید کردم: این روزها متوسط عرضه ارز در نیما به صورت روزانه ۱۰۰ میلیون دلار بوده و تداوم این روند نشان دهنده بهبود روند بازگشت ارزهای صادراتی به کشور بر مبنای سیاست های اتخاذ شده و استقبال صادرکنندگان است.
به تدریج روند تامین ارز کالاهای وارداتی سرعت خواهد گرفت. در این جلسه همچنین صادرکنندگان مشکلات و موانع خود در بازگشت ارزهای صادراتی را مطرح و توجه بانک مرکزی در رفع آنها را خواستار شدند. قرار شد جلسات منظم هفتگی بین مسؤلین اتاق بازرگانی وهمکاران ارزی برای پیگیری مسائل و مشکلات گروه های مختلف صادراتی برگزار شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.