بانکداری اسلامی با وجود تحریم‌ها رو به رشد است

مدیر عامل بانک توسعه تعاون مطرح کرد؛

بانکداری اسلامی با وجود تحریم‌ها رو به رشد است

مهدیان گفت:در شرایط تحریم محدودیت‌ها بیشتر شده، اما بازهم روند بانکداری اسلامی رو به رشد است.

به گزارش دیوان اقتصاد،حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بانک توسعه تعاون از سال ۱۳۸۸ تاسیس شد و حدود ۱۱ سال در خدمت مردم است. البته پیشینه ۲۰ ساله ای در قالب صندوق تعاون کشور از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۸۸ دارد.
 
وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون به عنوان تخصصی ترین بخش تعاون در حال فعالیت است و مخاطبین اصلی ما تعاونی ها و سایر بنگاه های اقتصادی هستند.
مهدیان تصریح کرد: بانک ما مطابق اساسنامه ۷۰ درصد تسهیلات پرداختی خود را به بخش های تعاون و ۳۰ درصد باقی مانده را به سایر بخش های اقتصادی اختصاص می دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال های اخیر تلاش کردیم از زنجیره های تولید حمایت ویژه ای داشته باشیم. تولید نیازمند یک مقدمه و  موخره است؛ به این معنا که بازار به تامین کننده برای عرضه و فروش کالا و خدمات نیاز دارد.
 
وی گفت: درسال ۹۹ و طی چند ماه اخیر حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان به تعاونی ها تسهیلات پرداخت شد که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۲۱ درصدی در پرداخت تسهیلات هستیم.
بیشتربخوانید:
نتایج پژوهش‌های علمی باید برای مردم ملموس باشد/آغاز سیاست گذاری بانکداری نوین
مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار کرد: مجموع تسهیلات پرداختی ما در سال ۹۸ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بود. از فعالیت های بانک توسعه تعاون می‌توان به حمایت از مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و زنان بی سرپرست خانوار اشاره کرد. همچنین ما در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت کردیم و در سال ۹۹ ملبغ ۳۵۰ میلیارد تومان را هدف قرار داده ایم که تا کنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: برای داشتن بانکداری اسلامی به هدف گذاری و تامین زیر ساخت های لازم هستیم. در شرایط تحریم محدودیت ها بیشتر شده است اما بازهم روند بانکداری اسلامی رو به رشد است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.