شرط واریز وجه در زمان ثبت نام خودرو دوباره مصوب شد

شرط واریز وجه در زمان ثبت نام خودرو دوباره مصوب شد

شرط واریز وجه در زمان ثبت نام خودرو دوباره در کمیته خودرو مصوب شد، بر این اساس 10 درصد قیمت خودرو باید در زمان ثبت نام به یک حساب واسط واریز شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت موضوعی با عنوان «افزایش مدت زمان پرداخت هزینه خودرو به یک هفته» اعلام کردند: «اعلام شده کسانی که اسم‌شان در قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام می‌شود، ۴۸ساعت فرصت پرداخت دارند. لطفا این مدت را افزایش بدهید چون خیلی زمان کمی است. باید یک فرصتی داشته باشیم که بتوانیم وجه درخواست شده را تهیه کنیم یا نه؟»

در این رابطه کمیته خودرو با افزایش مدت زمان واریز وجه خودرو از 2 روز به 5 روز موافقت کرد.

همچنین در حالی که شرط پیش پرداخت در خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز اوایل امسال توسط حسین مدرس خیابانی، سرپرست وقت وزارت صنعت ملغی شده بود، کمیته خودرو مجددا این شرط را مصوب کرد و بر این اساس قرار است، در طرح‌های آتی فروش فوق العاده 10 درصد از قیمت خودروها به عنوان پیش پرداخت از سوی متقاضیان و در زمان ثبت نام در وجه حساب واسطی که توسط شرکت‌های خودروساز اعلام می‌شود، پرداخت شود.

همچنین در کمیته خودرو با توجه به ضرورت تأمین ارز از روش‌های مختلف برای تولید حداکثری خودرو به منظور افزایش عرضه و ایفای تعهدات، اجرایی سازی تبصره ۲ ماده (یک) بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات برای صنعت خودروسازی مورد موافقت نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

در این کمیته با هدف افزایش عرضه خودرو مقرر شد با توجه به برنامه تولید شرکت‌های ایران‌ خودرو و سایپا تا پایان سال به ترتیب ۱۱۰ هزار دستگاه و ۴۲ هزار دستگاه (در مجموع 152 هزار دستگاه) به طور متوسط ماهیانه به ترتیب ۱۸ هزار و ۷ هزار دستگاه (در مجموع ۲۵ هزار دستگاه) تا تحویل ظرف ۳ ماه فروش فوق العاده انجام دهند.

تعهدات این شرکت ها با در نظر گرفتن مصوبه ۶۰ درصد تولید به تعهدات معوق و ۴۰ درصد تولید به انواع فروش، مورد تصویب قرار گرفت.

افزایش مهلت پرداخت وجه به 5 روز

همچنین برای واقعی سازی تقاضا مقرر شد در طرح‌های آتی فروش فوق العاده 10 درصد از قیمت خودروها به عنوان پیش پرداخت از سوی متقاضیان و در زمان ثبت نام در وجه حساب واسطی که توسط شرکت‌های خودروساز اعلام می‌شود، پرداخت شود.

مهلت واریز وجه پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی نیز در این کمیته از ۷۲ ساعت فعلی به ۱۲۰ ساعت معادل ۵ روز افزایش یافت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.