حرکت مترو هشتگرد از ساعت ۶

مدیرعامل عمران هشتگرد خبر داد:

حرکت مترو هشتگرد از ساعت ۶

چهارشنبه, سپتامبر 23, 2020 - 12:16 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بر اساس اعلام مدیر عامل شهر جدید هشتگرد از هفته آینده دو رام به مترو هشتگرد اضافه می شود و حرکت قطار از ۶ صبح خواهد بود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد که در واقع ارتباط ساکنان این شهر جدید را با کرج و تهران از طریق خط ریلی برقرار می‌کند، دهم دی ماه سال گذشته با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور افتتاح شد.

در ابتدای راه اندازی، شش قطار به صورت رفت و برگشت، مسافران را جابجا می‌کرد و ساعت حرکت اولین قطار از گلشهر به هشتگرد  ۱۰:۳۰ و از هشتگرد به گلشهر ۱۱:۱۵ بود. سپس از اوایل سال جاری تعداد رام ها به ۱۰ رام افزایش یافت و حرکت اولین قطار از گلشهر به هشتگرد ساعت ۸ و از هشتگرد به گلشهر ۹ صبح شد.

قرار است از هفته آینده نیز تعداد رام ها به ۱۲ افزایش پیدا کند. یعنی شش قطار به صورت رفت و شش قطار به صورت برگشت فعالیت خواهد کرد. این خبر را مسعود حق لطفی - مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اعلام کرد و گفت:  از هفته آینده سیستم ATP که نقش مهمی در افزایش ایمنی خط مترو هشتگرد دارد وارد مدار خواهد شد و حرکت اولین قطار از هشتگرد به گلشهر ۶ صبح خواهد بود.

ظرفیت جابجایی ۲۱ هزار و ۶۰۰ مسافر روز

هر رام قطار مترو هشتگرد ظرفیت جابجایی ۱۸۰۰ نفر را دارد  که با این حساب ۱۲ رام قطار موجود می‌تواند روزانه ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر را جابجا کند.

پیش از این حبیب الله طاهرخانی- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به ایسنا گفته بود که مترو گلشهر - هشتگرد با تلاش شبانه روزی فعالیت دو شیفته و بعضاً سه شیفته در سال گذشته به مرحله افتتاح رسید که اتفاق مهمی برای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت غرب استان البرز بود.

سه مترو دیگر برای شهرهای جدید در دستور کار است

 از طرف دیگر برنامه انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو شهرهای جدید به خصوص بهارستان به اصفهان و فرودگاه امام (ره) به پرند در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید در سال ۱۳۹۹ قرار دارد.  گفته می شود در خصوص مترو پرند تقسیم کاری بین شهرداری و شرکت عمران انجام شده و این پروژه در آینده نزدیک آغاز می شود.

عملیات آغاز پروژه مترو تهران - پردیس هم پس از انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا قرار است امسال  محقق شود.  زمان اجرای پروژه پنج سال تخمین زده می شود.

اما با افزایش ظرفیت مترو هشتگرد پیش بینی می شود که جمعیت پذیری این شهر که هم اکنون حدود ۵۵ هزار نفر ساکن دارد به حدود ۶۰۰ هزار نفر مطابق با ظرفیت آن برسد. طاهرخانی گفته که در آینده سرفاصله قطارهای هشتگرد را به هشت دقیقه می رسانیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.