رشد ۴۴ درصدی ارزش معاملات بورس کالا در شهریورماه

رشد ۴۴ درصدی ارزش معاملات بورس کالا در شهریورماه

چهارشنبه, سپتامبر 23, 2020 - 15:10 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

تالارهای مختلف بورس کالای ایران در شهریور ماه، شاهد معامله سه میلیون و ۱۵۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۰۳ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به مردادماه به ترتیب رشد ۱۷ و ۴۴ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در مدت مذکور و تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران افزون بر یک میلیون و ۷۳۱ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۲۳ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۵۳۷ هزار و ۶۲۵ تن انواع قیر، ۳۲۰ هزار و ۶۳۹ تن انواع مواد پلیمری، ۱۵۷ هزار و ۶۷۳ تن مواد شیمیایی، ۲۰۰ تن سلاپس واکس و ۴۹۰ هزار و ۶۰۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۶ هزار و ۱۵ تن عایق رطوبتی، هفت هزار و ۴۴۰ تن روغن پایه، ۵۵ هزار و ۸۵۰ تن گوگرد، ۷۱۰ تن آرگون و ۱۵۳ هزار و ۹۹۰ تن لوب‌کات اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی شهریورماه، میزبان معامله یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۷۷ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال بود.

در این تالار یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن انواع فولاد، ۲۴ هزار و ۳۵۵ تن انواع مس، ۶۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۶۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۴ هزار و ۷۸۰ تن آلومینیوم، ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن روی، ۶۵۰ تن کک و ۵۵ کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۲۰ هزار و ۳۳ تن انواع کالا و یک قطعه زمین اداری، تجاری و مسکونی در شهرستان بندرعباس را تجربه کرد.

گفتنی است، دو هزار و ۳۰۰ کیلوگرم زعفران نیز در تالار محصولات کشاورزی به فروش رسید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.