ارتقا ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن تا پایان دولت دوازدهم 

وزیر راه و شهرسازی:

ارتقا ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن تا پایان دولت دوازدهم 

یک‌شنبه, سپتامبر 27, 2020 - 12:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت ظرفیت بنادر به ۲۸۰ میلیون تن ارتقا پیدا خواهد کرد و در این میان، بندر شهید رجایی با ظرفیت ۱۰۰میلیون تن یکی از بنادر مهم کشور است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با رویکرد رفع موانع و جهش تولید  برگزار شد، با اشاره به امکان تهاتر بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، گفت: اگر پیمانکاران تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت کرده‌اند، این امکان وجود دارد که بر اساس بند و تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه بدهی خود را تسویه کنند.
وی افزود:‌ به این ترتیب پیمانکاران، بانک‌ها و اداره مالیات می‌توانند با هماهنگی موجود بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی از این فرصت قانونی بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۸۰۰کیلومتر کریدور ساحلی در جنوب کشور در حال احداث است، گفت: از این میزان یک‌هزار کیلومتر به بهربرداری رسیده و بقیه نیز در دست اجراست که در استان هرمزگان ۵۳۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و حدود ۱۱۰ کیلومتر در برنامه سال جاری در نظر گرفته شده است.
اسلامی افزود: تا کنون نیمی از تعهدات سال جاری برای احداث نوار ساحلی در محدوده هرمزگان اجرایی شده و تا پایان سال تعهدات وزرات راه به‌طور کامل انجام می شود که  اگر پیمانکاران تسهیلات لازم را دریافت کنند، این امکان وجود دارد که دوبرابر این میزان تا پایان دولت به بهره برداری برسد.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری با اشاره به رویکرد جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه بندر شهید رجایی، گفت: فاز ۳ بندر شهید رجایی شاید جز معدود پروژه هایی باشد که با سه شیفت کاری در حال انجام است و ظرفیت بندری  را از لحاظ کانتینری از ۶.۳ به ۸.۲TEU افزایش می دهد و حدود ۹۰۰ متر از اسکله‌های فاز ۳ کانتینری در  بندر شهید رجایی تا دهه فجر به بهر برداری می‌رسد.
وی افزود: با تکمیل فاز ۳ بندر شهید رجایی، ظرفیت‌های قابل توجهی به زیرساخت‌های این بنادر اضافه می‌شود و از سویی در نظر داریم هم زمان موضوع توسعه اراضی پسکرانه را به میزان حدود   ۲۰۰ هکتار به مرحله اجرا برسانیم که با توجه به قرارگرفتن در جوارمنطقه ویژه اقتصادی می‌تواند پیشرفت اقتصادی کشور و استان را به همراه داشته باشد.
اسلامی اضافه کرد:  تا پایان دولت ظرفیت بنادر به ۲۸۰ میلیون تن ارتقا پیدا خواهد کرد و در این میان، بندر شهید رجایی با ظرفیت ۱۰۰میلیون تن یکی از بنادر مهم کشور است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توسعه سواحل مکران به عنوان طرح مورد حمایت و تأکید مقام معظم رهبری و دولت، گفت: پروژه های توسعه سواحل مکران و توسعه صنعتی آن برای ما بسیار حائز اهمیت است که تلاش داریم با جلب سرمایه گذاری توسعه همه جانبه این منطقه را رقم بزنیم.
وی گفت: بر اساس طرح موجود، قرار است جاسک را به شبکه ریلی وصل کنیم که امیدواریم اجرای این پروژه و توسعه راه های ارتباطی و جلب سرمایه گذاری بتواند در زمینه توسعه اقتصادی شهرستان بشاگرد نیز موثر باشد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.