۴۶ درصد منابع بانک‌های کشور مربوط به شعب تهران

۴۶ درصد منابع بانک‌های کشور مربوط به شعب تهران

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در واکنش به اظهارات وزیر تعاون از پرداخت ۴۸ درصد منابع تسهیلاتی کشور در شعب تهران خبر داد و افزود: ۴۶ درصد منابع بانک‌ها نیز مربوط به شعب تهران است.

به گزارش دیوان اقتصاد,علیرضا قیطاسی در گفتگو با ایبِنا، درباره اظهارات روز گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پرداخت ۵٢ درصد از وام های بانکی در تهران، توضیح داد: ۴۶ درصد از منابع بانک های دولتی و نیمه دولتی در کل کشور، مربوط به تهران است. تسهیلات پرداختی نیز حدود ۴۸ درصد در شعب تهران پرداخت شده است.
وی افزود: اما پرداخت این تسهیلات در تهران به این معنی نیست که این منابع تنها به کارخانجات و واحدهای تولیدی در تهران پرداخت شده زیرا دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت ها و کارخانجات بزرگ در تهران است و واحدهای تولیدی و کارخانه های آن ها در شهرستان ها است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی در ادامه گفت: در نتیجه پروژ های بزرگ از طریق شعب تهران پرداخت می شود و این ۴۸ درصدی تسهیلاتی که از طریق شعب تهران پرداخت شده، مربوط به تمام کشور است. بررسی نسبت تسهیلات به منابع استان ها حاکی از این است که نسبت تسهیلات به منابع آنها بیش از استاندارد است. پس توازن بین منابع و مصارف بانک ها برقرار است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.