رشد ۷۰ درصدی حجم معاملات در بورس کالا

طی هفته گذشته رقم خورد؛

رشد ۷۰ درصدی حجم معاملات در بورس کالا

در هفته منتهی به ۲۴ مهر ماه، ۹۲۸ هزار و ۵۲۴ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه رو شد.

به گزارش دیوان اقتصاد؛ تالار های مختلف بورس کالای ایران در چهارمین هفته پاییز با حجم بیش ۹۲۸ هزار تن کالا رشد ۷۰ درصدی و ارزش ۱۰۲ هزار میلیارد ریال رشد ۹۰ درصدی را تجربه کرد.

بنابراین طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۵۲۲ هزار و ۹۵۹ تن انواع کالا به ارزش ۷۰ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۴۵۷ هزار و ۱۶۲ تن فولاد، ۶ هزار و ۳۴۰ تن آلومینیوم، ۸ هزار و ۱۲۵ تن مس، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن، ۵۱ هزار و ۲۰۰ تن روی و ۵ کیلوگرم طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۰۵ هزار و ۱۰۸ تن انواع کالا به ارزش ۳۰ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۰۸ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۳۰ هزار و ۹۶۴ تن قیر، ۶۶ هزار و ۱۱۵ تن مواد پلیمری، ۴۲ هزار و ۸۸ تن مواد شیمیایی، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، یک هزار و ۴۶۲ تن عایق رطوبتی، یک هزار و ۳۹۴ تن روغن پایه، ۱۵۰ تن آرگون و ۳۶ هزار و ۵۲۵ تن گوگرد معامله شد.

بر اساس این گزارش ۴۵۷ تن انواع کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران دادوستد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.