تولید بیش از ۵۶۶ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان بزرگ داخلی

تولید بیش از ۵۶۶ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان بزرگ داخلی

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۵۶۶ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو از سوی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه است

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۲۹۱ هزار و ۲۳۴ دستگاه خودرو از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه است.
برپایه این آمارها، تا پایان آبان‌ماه ۲۰۹ هزار و ۶۰۹ دستگاه در گروه پژو، ۳۲ هزار و ۵۳۲ دستگاه در گروه سمند، ۶ ‌هزار و ۸۱۹ دستگاه رانا و ۳۴ هزار و ۵۰۶ دستگاه دنا در ایران‌خودرو تولید شد.
در مدت یاد شده، این گروه صنعتی همچنین موفق به تولید ۹۴ دستگاه دانگ‌فنگ، سه هزار و ۱۹۶ دستگاه هایما، چهار هزار و ۳۰۸ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات و ۱۷۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ شد.
۴۰ هزار و ۹۰۴ دستگاه از این تولیدات مربوط به آمار آبان‌ماه این شرکت است.

تولیدات سایپا

برپایه آمارهای سامانه یاد شده، گروه صنعتی سایپا نیز موفق شد در هشت ماهه امسال ۲۰۹ هزار و ۵۳۴ دستگاه خودرو شامل ۵۰ هزار و ۴۱۳ دستگاه خودرو در خانواده پراید، ۱۴۰ هزار و ۵۵۹ دستگاه در خانواده تیبا، ۱۰ دستگاه سراتو، ۱۳ دستگاه آریو و ۱۸ هزار و ۵۰۹ دستگاه وانت پراید (سایپا ۱۵۱) تولید کند.
همچنین تولید ۳۰ دستگاه شاهین به عنوان محصول جدید و نوبرانه سایپا، در این آمارها خودنمایی می‌کند که همگی آنها مربوط به آمار آبان‌ماه این شرکت است.
در مجموع ۲۱ هزار و ۲۶۳ دستگاه از خودروهای یاد شده در آبان‌ماه تولید شد.
برپایه داده‌های سامانه کدال، سایپا در این مدت موفق به صادرات ۳۲۱ دستگاه خودروی کامل (CBU) به سایر کشورها شد.
پیش از این "سید روح اله لطیفی" سخنگوی گمرک اعلام کرده بود: سال ۹۸، نزدیک به یک‌هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به وزن یک‌هزار و ۵۷۳ تن به ۹ کشور هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شد.

تولیدات پارس‌خودرو

برپایه این گزارش، مجموع تولیدات پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه به ۶۶ هزار و ۷۶ دستگاه رسید.
در مدت یاد شده پارس‌خودرو ۲ هزار و ۹۶۳ دستگاه خودرو در گروه رنو و سه هزار و ۵۴ دستگاه خودرو در گروه برلیانس تولید کرد.
گروه خودروسازی سایپا دی‌ماه ۹۸ اعلام کرد: ترخیص قطعات باقی‌مانده پیشین محصولات رنو از گمرک، امکان تولید حدود سه هزار دستگاه رنو ساندرو و پارس‌تندر در شرکت پارس‌خودرو فراهم شده است.
برپایه آمارهای سامانه کدال، در هشت ماهه امسال ۲۳ هزار و ۷۰۳ دستگاه در خانواده ایکس ۱۰۰ (پراید)، پنج‌هزار و ۷۶۲ دستگاه در گروه کیو ۲۰۰ (کوییک) و سه‌هزار و ۹۰۷ دستگاه در گروه اس۲۰۰ (ساینا) نیز در پارس‌خودرو تولید شد.
براساس این گزارش، هفت هزار و ۸۰۱ دستگاه از خودروهای تولیدی یاد شده مربوط به آمار آبان‌ماه این شرکت است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.