کارنامه موفق مدیریت بیمه‌های مسئولیت کوثر در سال ۹۸

اختصاصی دیوان اقتصاد؛

کارنامه موفق مدیریت بیمه‌های مسئولیت کوثر در سال ۹۸

کسب رتبه نخست در میان شرکت‌های بیمه خصوصی کشور

هر فرد با توجه به نقش اجتماعی و فعالیت‌هایی که انجام‌می‌دهد ممکن است به سایر افراد صدمه جانی یا مالی بزند. همان‌طور که می‌دانید فرد در برابر این آسیب «مسئول» است و باید خسارت را جبران کند؛ کار بیمه مسئولیت، پذیرش این نوع ریسک‌هاست.

به گزارش دیوان اقتصاد,بیمه کوثر در سال گذشته توانست در این رشته حدود ۲۸۸ میلیارد تومان بیمه‌نامه بفروشد و در میان شرکت‌های بیمه خصوصی در جایگاه نخست قرار گیرد. در مقابل بیمه کوثر در این رشته طی سال گذشته ۸۸ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.
مدیر بیمه‌های مسئولیت بیمه کوثر طی این گفت‌وگو درباره عملکرد این مدیریت و برنامه‌های آن برای توسعه این رشته می‌گوید. با هم متن کامل آن را می‌خوانیم.

*عملکرد این مدیریت در سال ۹۸ چگونه بود؟ چه دستاوردهایی در مدیریت بیمه‌های مسئولیت داشتید؟
در سال ۹۸ ما توانستیم نزدیک به ۲۸۸ میلیارد تومان فروش داشته باشیم که به این ترتیب بعد از بیمه ایران، رتبه دوم را به دست آوردیم و در میان شرکت‌های بیمه خصوصی رتبه نخست را کسب کنیم. همچنین نزدیک به ۸۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم که نسبت خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصد است. با توجه به اینکه ضریب خسارت بیمه‌های درمانی در صنعت رو به افزایش است، این رقم عملکرد خوبی بوده که نشان‌دهنده کنترل خسارت در این بخش است. در واقع می‌توان گفت که فروش بسیار بالای ما توانسته نسبت خسارت را به تعادل برساند.
در پارسال بازارهای بزرگی مثل مشترکان برق و گاز را در کشور جذب کردیم که نشان‌دهنده توانایی کارکنان شرکت در ستاد و سرپرستی‌های استانی است و خوشبختانه، بیمه‌گذاران بزرگ از نحوه پاسخگویی و خدمت‌رسانی ما راضی بودند.
در سال ۹۸ در بخش بیمه‌های مسئولیت مدنی موسسه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا از طریق جاده (CMR) و بیمه‌های حمل‌و نقل بین‌المللی، رشد بسیار زیادی داشتیم به طوری که حدود ۱۷ قرارداد منعقد شد و بیش از ۹۰۰ میلیون تومان ارزش صدور این بیمه‌نامه‌ها بود. هدف ما توسعه صدور این بیمه‌نامه‌ها در همه استان‌هاست؛ زیرا در گذشته به صورت متمرکز فقط در تهران و شعبه مرکزی این شهر صادر می‌شد، اما اکنون
۷۰ درصد سرپرستی‌های استانی درگیر این بیمه‌نامه‌ها هستند و توانسته‌اند قراردادهای خوبی با ضریب خسارت بسیار پایین در این بخش منعقد کنند. در بیمه‌نامه‌های اعتباری و قراردادی طبق آیین‌نامه بیمه مرکزی توانستیم موفقیت‌هایی را کسب کنیم.
همچنین زیرساخت‌های لازم در بخش سامانه نرخ‌دهی برخط در تارنمای شرکت به‌منظور تسریع در کارهای نمایندگان و شبکه فروش ایجاد شد تا بتوانند بلافاصله با درج اطلاعات در قسمت مسئولیت، نرخ‌های لازم غیرسیستمی را به دست آورند.

*این مدیریت چه اهدافی را دنبال می‌کند و در سال ۹۸ چه دستاوردهایی داشت؟
با توجه به آموزش‌هایی که طی سال گذشته در رشته بیمه مسئولیت برای شبکه فروش به نمایندگان ۲۵ استان ارائه دادیم، باید بگویم که اعتقاد ما بر توسعه خرده‌فروشی است. در واقع با توجه به طرح‌های نوینی که در رشته مسئولیت ارائه کرده‌ایم، قصد داریم تا بازارهای خرد را در اختیار بگیریم چرا که معتقدیم این بازارها از بازارهای بزرگ برای شرکت و نماینده ماندگاری بیشتری دارد.
یکی از برنامه‌های مهم ما در سال ۹۸، توسعه آموزش بود که خوشبختانه در این امر بسیار موفق عمل کردیم و نزدیک به ۲۵ استان را به طور تخصصی در حوزه بیمه مسئولیت آموزش دادیم و رضایت ۹۰ درصدی را از شبکه فروش نمایندگان کسب کردیم. این آموزش‌ها سبب شد که بازارهای خرد بیشتری را به دست آوریم و منجر به صدور بیش از ۷۰ هزار بیمه‌نامه شد. بیمه کوثر از لحاظ فروش تعداد بیمه‌نامه در صنعت در این رشته، جزو پنج شرکت برتر کشور قرار گرفت که نشان‌دهنده عملکرد خوب ما در خرده‌فروشی است.

*عملکرد بیمه کوثر در این رشته طی چند سال گذشته چگونه بوده است؟
خوشبختانه از زمان تاسیس شرکت در سال ۸۹، یکی از مدیریت‌های بسیار فعال در بخش فروش و خسارت، مدیریت بیمه‌های مسئولیت بود. از سوی دیگر با توجه به طرح تحرک در شرکت و برنامه فروش و خسارت از قبل تعیین‌شده، به گواه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، طی چند سال اخیر یکی از مدیریت‌هایی که به برنامه‌های مشخص‌شده در بخش فروش و خسارت رسید، مدیریت بیمه‌های مسئولیت بوده است.
این مدیریت در سال ۸۹ با فروش دو میلیارد تومانی شروع کرد و در سال ۹۸ به فروش ۲۸۷ میلیارد تومانی رسید. این رقم در حالی به دست آمد که بیشتر فروش ما یعنی ۷۰ درصد به بازار خصوصی و تنها ۳۰ درصد به بازار جامعه هدف اختصاص داشت که نشان‌دهنده حضور پررنگ و موثر ما در همه بازارها و زمینه‌هاست.
همچنین قراردادهای مهمی طی این سال‌ها داشتیم، ازجمله قرارداد با شرکت‌‌های بهره‌برداری مترو، پخش فرآورده‌های نفتی، گاز، برق و قراردادهای مهمی هم در حیطه جامعه هدف داشتیم که در بخش خسارت و صدور رضایت‌ بالای بیمه‌گذاران را نیز به دنبال داشت.

*برای سال ۹۹ چه برنامه‌ها و طرح‌هایی دارید؟
خوشبختانه با توجه به تغییر فرآیند و ساختار بیمه‌گری توانستیم در بخش نظام بیمه‌گری جدید، نوآوری‌هایی داشته باشیم. همچنین فروش ما نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته افزایش پیدا کرد و هم‌اکنون حدود ۱۵ درصد از برنامه تعیین‌شده جلوتر هستیم. از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت نیز نزدیک ۲۰ میلیارد تومان فروش داشتیم و حدود ۸ هزار بیمه‌نامه صادر کرده‌ایم که عملکرد مطلوبی به شمار می‌رود.
همچنین قراردادهای بزرگی با شهرداری مشهد و اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی منعقد کرده‌ایم که نشان‌دهنده فعالیت خوب شبکه فروش است. هدف ما دستیابی به بازارهای خرد است که ماندگاری بیشتری برای شبکه فروش و شرکت دارد و باعث افزایش سود بیمه‌گری می‌شود.
شیوع بیماری کرونا و تعطیلی ۴۰ تا ۵۰ درصدی کارگاه‌های کوچک و بزرگ، موجب کاهش فروش رشته مسئولیت در تمام شرکت‌ها شده است. اما با توجه به راهکارها و سیاست‌های تعیین‌شده در این مدیریت انتظار داریم، با وجود کاهش فروش در برخی مقاطع، در مجموع افزایش فروش داشته باشیم و طبق برنامه پیش برویم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.