کاهش قیمت دلار دلیل بین المللی دارد

کاهش قیمت دلار دلیل بین المللی دارد

صادق الحسینی مطرح کرد که نرخ واقعی دلار ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان است و با توجه یه اینکه انتظارات مثبتی نسبت به امور بین المللی شکل گرفته است و گفته‌های دولت مبنی براینکه می‌تواند قیمت دلار را به ۱۵ هزار تومان برساند، بهتر است که این اتفاق رخ ندهد، زیرا به تولید و اقتصاد ضرر می‌رساند. 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا،وی ادامه داد: از آنجایی که در پی کاهش نرخ ارز، بازار بورس هم سقوط خواهد کرد، دولت هم نرخ ارز را بیش از حد کاهش نخواهد داد و دلار تا ۱۵ و ۱۶ هزار تومان به ثبات می‌رسد.

طبق گفته این کارشناس اقتصادی عامل اصلی کاهش قیمت دلار اتفاقات بین المللی است و ربطی به اقدامات بانک مرکزی ندارد.

حال با برگشت دلار به کانال ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان، عده زیادی این کاهش قیمت دلار را تحت تاثیر گفته‌های رئیس جمهور می‌دانند؛ درحالیکه کارشناسان اقتصادی این را ثمره انتخاب بایدن و کاهش انتظارات تورمی در پی آن می‌دانند. 

در آخر از آنجا که اقتصاد ایران بر مبنای دلار حرکت می‌کند و قیمت در سایر بازارها طبق قیمت دلار کم یا زیاد می‌شود، با کاهش قیمت در بازار ارز در آینده نزدیک شاهد روند کاهشی در سایر بازارها خواهیم بود. به گونه‌ای که پیش بینی یک کارشناس اقتصادی از آینده بازارهای طلا، مسکن، خودرو و... در سال آینده کاهشی یا ثبات قیمتها است.   




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.