مبادلات ایران و کره جنوبی به کمترین میزان در ده سال اخیر رسید

مبادلات ایران و کره جنوبی به کمترین میزان در ده سال اخیر رسید

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: در ده ماهه سال ۹۹ کمترین میزان تبادلات خود را در تاریخ دست کم ۱۰ ساله با کره جنوبی داشتیم که ۳۲ میلیون و ۷۷۰ هزار صادرات ایران به کره جنوبی و ۴۷۳ میلیون دلار میزان واردات از کره جنوبی بوده که مجموع آن حدود نیم میلیارد دلار می‌شود که رقم بسیار کمی است.

به گزارش دیوان اقتصاد ،پویا فیروزی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد سفر مقامات کره جنوبی به ایران اظهار کرد: ما پیشتر نظرات خود را از طریق اتاق بازرگانی ایران به دولت ارسال کرده‌ایم. تاکید ما این است که در دوره جدید اگر قرار باشد همکاری‌هایی صورت بگیرد، تاکید ما روی انتقال سرمایه، دانش و تکنولوژی باشد. از صرف واردات کالا به خصوص در مواردی که امکان تولید داخلی به راحتی فراهم است جلوگیری شود.

فیروزی ادامه داد: البته موضوع کالاهای «های تکنولوژی» و برخی کالاهای دارویی و پزشکی متفاوت است. منافع کشور در این است که ما همچنان برای تولید بتوانیم از ظرفیت‌های شرکت‌های کره‌ای که صادرات مواد خام و کالاهای نیمه‌ساخته دارند استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد تصمیمات لازم گفت: از طرف ما باید چارچوبی فراهم شود که شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های کره‌ای دیگر پشت شرکت‌های داخلی را خالی نکنند و با توجه به مناسبات جهانی نتوانند متاثر از سیاست‌گذاران به راحتی عرصه را ترک کنند. این درخواست را در همه سطوح از دولت داشتیم.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در ادامه تصریح کرد:‌ در ده ماهه سال 99 کمترین میزان تبادلات خود را در تاریخ دست کم 10 ساله با کره جنوبی داشتیم که 32 میلیون و 770 هزار صادرات ایران به کره جنوبی و 473 میلیون دلار میزان واردات از کره جنوبی بوده است که مجموع آن حدود نیم میلیارد دلار می‌شود که رقم بسیار کمی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.