گزارش مقدماتی تجارت خارجی ایران

گزارش مقدماتی تجارت خارجی ایران

میزان ترانزیت خارجی کشور در دوازده ماهه سال ۹۹ در حدود ۷,۵۳۲ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهشی ۰.۸۹ درصدی داشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا؛ بررسی آمار مقدماتی از تجارت خارجی کشورمان طی دوازده ماه سال ۱۳۹۹ که توسط گمرک ایران منتشر شده نشان می دهد میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی)، بالغ بر ۱۱۳,۶۷۴ هزار تن و به ارزش ۳۴,۹۹۸ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، کاهشی ۱۵.۰۵ درصدی در وزن و ۱۴.۶۳ درصدی در ارزش دلاری داشته است. همچنین میزان واردات کشور در این مدت، با کاهشی ۵.۸۱ درصدی در وزن و ۱۱.۷۲ درصدی در ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، به ارقام ۳۳,۷۳۶ هزار تن و ۳۸,۸۹۳ میلیون دلار رسیده است.

صادرات

در بررسی صورت گرفته بر اساس حجم و میزان فعالیت گمرکات اجرایی، ۱۰ گمرک نخست به لحاظ ارزشی بیش از ۶۶ درصد سهم وزنی و ۶۵ سهم ارزشی از کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده اند.

واردات

همچنین در بخش مربوط به واردات؛ بر اساس حجم و میزان فعالیت گمرکات اجرایی، ۱۰ گمرک نخست به لحاظ ارزشی بیش از ۸۳ درصد سهم وزنی و ۸۲ سهم ارزشی از کل واردات کشور را به خود اختصاص داده اند.

ترانزیت خارجی

میزان ترانزیت خارجی کشور در دوازده ماهه سال ۱۳۹۹ در حدود ۷,۵۳۲ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهشی ۰.۸۹ درصدی داشته است. ده گمرک عمده مبدأ ترانزیت خارجی طی دوازده ماهه سال جاری، بیش از ۸۹ درصد از وزن کالاهای ترانزیتی در این سال را به خود اختصاص داده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.