خدمات ۲۰۰ هزار پرسنل شبکه بانکی را زیر سوال نبریم

خدمات ۲۰۰ هزار پرسنل شبکه بانکی را زیر سوال نبریم

رییس شورای هماهنگی بانک‌ها درباره برخی تخریب‌ها علیه نظام بانکی در مدت اخیر، گفت: با تاکتیک ناراضی تراشی و تخریب، خدمات بیش از ۲۰۰ هزار نفر پرسنل شبکه بانکی را زیر سوال نبریم.

به گزارش دیوان اقتصاد,بنا به اعلام کارشناسان متخصص، استراتژی دولت ترامپ برای تسلیم ایران، نابودی اقتصاد کشور بود. محور این استراتژی، فلج کردن سیستم پولی، بانکی از طریق زمین زدن بانک مرکزی و شبکه بانکی طراحی شده بود. تقریبا در این راه هر کاری که ممکن بود دریغ نکردند، انجام دادند و شبکه بانکی کشور ضربه کاری خورد ولی به سبب داشتن تجربه از تحریم های دوران گذشته و داشتن کارشناسان، مدیران و نیروهای مجرب، زود به خود آمدند، روی پای خود ایستادند و توانستند با باز کردن منفذهایی و ارتباط با جهان بین الملل هر چند اندک، تا حدودی مشکلات کشور از واردات و صادرات را حل کنند.
یکی از اهداف اصلی چند سال اخیر شبکه بانکی کشور به تاسی از نام گذاری های مقام معظم رهبری، حمایت تمام قد از تولیدکنندگان داخلی بوده و در این راه هرچه در توان داشتند در تامین نقدینگی واحدهای تولیدی دریغ نکردند، هر چند که خود با مشکلات عدیده ای رنج می بردند و می برند. یکی از دلایل اصلی ناکامی استراتژی دولت آقای ترامپ که بر قحطی در کشور زوم کرده بودند، همین پایمردی شبکه بانکی در جهت تامین نقدینگی واحدهای تولید بود. هم اکنون در کشور با همت کارآفرینان، کارگران و حمایت تمام قد بانک ها، هر کالایی تولید و در کشور یافت می شود(مقوله گرانی و تورم داستانش جداست).
در کنار این اقدامات سازنده شبکه بانکی، روزانه میلیون ها نفر از هموطنان مان از شبکه بانکی سرویس ها و خدمات متنوع و متعدد می گیرند. از نقل و انتقالات وجوه گرفته تا پرداخت وام های مختلف قرض الحسنه از جمله ازدواج، وام های خود اشتغالی، وام های خرد و خرید لوازم خانگی، وام برای زلزله زدگان، سیل زدگان، مناطق خشکسالی و ... که اعداد و تعداداشان قابل وصف و بیان نیست.
در گوشه کنار کشور میلیون ها واحد تولیدی کوچک، متوسط، بزرگ با منابع بانک ها راه اندازی شده و درحال فعالیت هستند. میلیون ها کارگر و کارمند در آنها مشغول به کار هستند اما برخی از رسانه ها به قصد تخریب و زیر سوال بردن خدمات بیش از ۲۰۰ هزار نفر پرسنل فداکار شبکه بانکی مواردی اندک، تاکید می کنم خیلی اندک را از زیر خاک پیدا می کنند و تازه در خیلی از موارد پس از بررسی معلوم می شود که مشکلات آن واحدها با شبکه بانکی مرتبط نبوده، شروع به سرکوب، تخریب و جفا به کارکنان بانک ها می کنند.
یعنی کاری که دولت ترامپ در ۴ سال نتوانست با شبکه بانکی کشور بکند، این دوستان، همان استراتژی را البته با تاکتیک ناراضی تراشی و تخریب پیش می برند.
شبکه بانکی در دوران کرونا از اول در خط مقدم بوده اند، پا پس نکشیده اند و کم هم تلفات نداده اند. در عین حال از مردم آسیب دیده از کرونا چه با پرداخت وام قرض الحسنه یک دو میلیون تومانی، چه با پرداخت وام های حمایتی کسب و کاری و چه با استمهال و عقب انداختن پرداخت اقساط وام ها حمایت نموده اند و همچنان این حمایت ها را انجام خواهند داد.
در همه دنیا کارکنان، مدیران، کارشناسان و کلا بدنه شبکه بانکی هر کشوری، افرادی متخصص و حرفه ای هستند. متعلق به هیچ دولت خاصی نمی باشند، یعنی آمد و رفت دولت ها تاثیری در کار حرفه ای ایشان ندارد و به عنوان یک سرمایه اجتماعی و اقتصادی برای کشورشان محسوب می شوند.
به این معنی که هیچ عقل و منطقی حکم نمی دهد که عده ای کمر به نابودی این سرمایه اجتماعی و اقتصادی خود کنند ولی ظاهرا در کشور ما، این کار معکوس عمل می کند.
به هر حال دوران انتخابات زود سپری خواهد شد و هر دولتی هم که سر کار بیاید ناچار به کار کردن با این سرمایه عظیم اجتاعی و اقتصادی کشور که از قضا بسیار صادقانه و مظلومانه به کشور و مردم خدمت می کنند خواهند بود. پس قدر این داشته ها و سرمایه های ارزشمند را بدانیم بیش از این دلسردشان نکنیم.
در همه دستگاه های اجرایی و غیر اجرایی و حتی رسانه ای اشکالات وجود دارد، در بانک ها هم این اشکالات هست. راهش اطلاح منطقی به دور از تخریب و نابودی است البته در کنار دیدن خدمات پرشمار شبکه بانکی از هرگونه پیشنهاد اصلاحی استقبال کرده و در فضای آرام و کارشناسی آن را به آغوش می کشد.
با تاسی از نامگذاری سال، آنچه که اکنون برای شبکه بانکی اولویت دارد حمایت مردم، واحدهای تولید و اشتغالزایی است تا فرمایش مقام معظم رهبری را به درستی پیاده نمائیم و به سرانجام برسانیم. پس بیایید خیرخواهانه به شبکه بانکی کمک نمائیم تا همه به این هدف مهم نائل آییم.

محمدرضا حسین زاده - رئیس شورای هماهنگی بانک ها




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.