هوش مصنوعی قدرت بلامنازع آینده است

هوش مصنوعی قدرت بلامنازع آینده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هوش مصنوعی قدرت بلامنازع آینده بوده و «ابررایانه سیمرغ» گام ابتدایی برای برآورده کردن این نیاز است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمد جواد آذری جهرمی» در مراسم رونمایی از ابر رایانه سیمرغ با تبریک روز جهانی ارتباطات، افزود: آموزش‌هایی که در زمان کرونا انجام شد، همگی به دلیل مهیا بودن زیرساخت فناوری در حوزه ارتباطات بود.

وی خاطر نشان کرد: هوش مصنوعی قدرت بلامنازع آینده است. امروز بنابر پرسشنامه‌ای که تکمیل کردیم نیاز پردازشی کشور ۱۰ «پتافلاپس» است. اکنون از ظرفیت های بین المللی استفاده می شود که این باعث بروز محدودیت‌هایی شده است.

آذری جهرمی تاکید کرد: ساخت انیمیشن، بازی ومحتواهای این چنین به وجود ابر رایانه نیاز دارد. این ابررایانه گام اول برای آینده جوانان ایرانی است.

وی ادامه داد: سیمرغ کافی نیست و ما باید جلو بریم. امروز نیاز ما ۱۰ پتافلاپس است و این خودش اقتصاد است. زمانی که نیاز در داخل کشور وجود دارد باید پیش برویم.

وزیر ارتباطات افزود: واقعیت این است که حاکمیت و دولت در ارائه زیرساخت‌ها از جوانان عقب مانده است. در حوزه فناوری، دختران سرزمین‌مان بیش از همه تلاش کردند.

آذری جهرمی اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت ابر رایانه بعدی آغاز شده است و ما به یاد «مریم میرزاخانی» این ابررایانه را «مریم» نامگذاری کرده‌ایم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.