۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرد

رییس کل بیمه مرکزی:

۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرد

رییس کل بیمه مرکزی گفت: با شکل‌گیری کامل و آغاز فعالیت رسمی صندوق بیمه حوادث طبیعی، امسال ۳۰ میلیون واحد مسکونی زیر پوشش این صندوق قرار می‌گیرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،«غلامرضا سلیمانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: صندوق بیمه حوادث طبیعی در سال ۱۴۰۰ تاسیس شد، به همین دلیل تاکنون هیات امنای این صندوق ۲ بار تشکیل شده و قرار است خردادماه سومین جلسه هیات امنای این صندوق برگزار شود.
وی خاطرنشان‌کرد: سرمایه این صندوق توسط دولت تصویب و به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است تا بخشی از آن توسط دولت پرداخت شود.
سلیمانی با بیان اینکه اکنون رییس صندوق مشخص شده است، اظهار داشت: اساسنامه آن از سوی دولت در حال نهایی شدن است و به‌زودی تصویب می‌شود.
وی اضافه‌کرد: به‌زودی همه تعهدات این صندوق براساس پرداخت‌های دولت و مردم انجام شده و عملیات آن شروع می‌شود.
سلیمانی تصریح‌کرد: ۳۰ میلیون واحد مسکونی در کشور تحت پوشش صندوق بیمه حوادث طبیعی قرار دارند، اما این صندوق و ساختار آن در حال شکل گیری است و تا یک تا دو ماه دیگر به‌طور رسمی شروع به کار خواهد کرد.
رییس کل بیمه مرکزی ادامه‌داد: پوشش این واحدهای مسکونی در تعهد این صندوق است، بنابراین اگر در سال ۱۴۰۰ اتفاقی رخ دهد، بیمه از این واحدهای تحت پوشش بیمه حمایت می‌کند.
وی خاطرنشان‌کرد: هر سال همه واحدهایی که دارای آب و برق و پروانه ساخت هستند زیر پوشش این صندوق قرار خواهند گرفت و در سال‌های آینده غیر از واحدهای مسکونی، واحدهای غیرمسکونی و تجاری هم در مقابل حوادث طبیعی تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.